Znaczenie ludzkiego istnienia - Wilson Edward O. - książka

Znaczenie ludzkiego istnienia książka papierowa

Wilson Edward O.

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

48,00 zł
od 24,00 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Amerykański zoolog Edward O. Wilson (ur. 1929) jest znany przede wszystkim jako jeden z twórców współczesnej socjobiologii i autor samego tego terminu. Kontrowersyjna socjo-biologia jest właśnie bardziej bio/zoologią niż socjologią. Zajmuje się badaniem uwarunkowanych biologicznie społecznych zachowań zwierząt. Uwarunkowania te kształtuje proces ewolucji biologicznej. I tak np. „interes genu”, jego dziedziczenia, stanowi o zachowaniach altruistycznych. Inaczej (i w niejakim uproszczeniu) mówiąc, altruista poświęca się dla genu. Trudno się dziwić, że ta perspektywa wzburzyła co bardziej zachowawczą i idealistyczną część humanistów. Niniejsza książka tymczasem stara się przerzucić most między naukami empirycznymi a humanistyką czy nawet spojrzeć na te dziedziny jako na dwie strony tego samego badania. Tytułowego „znaczenia człowieka” trzeba szukać w nich obu; przyrodoznawca bez humanisty będzie tu bezradny. Jednocześnie zdaniem Wilsona dwa tysiące lat humanistycznych poszukiwań istoty ludzkiej natury było bez twardych danych biologicznych z góry skazane na porażkę. Raczej „znaczenie” istnienia ludzi niż jego „sens” – nad tym rozmyśla Wilson w tej książce bogatej we frapujące fakty naukowe i niestroniącej od spekulacji bliskich fantastyce naukowej. Raczej znaczenie niż sens, chodzi bowiem głównie o rolę gatunku ludzkiego w procesie ewolucji i o to, co człowiek jest winien biosferze, która go poczęła i ukształtowała.

Liczba stron: 190

Tłumacz: Baran Bogdan

Format (wymiary): 12.2x19.5cm

ISBN: 9788362858897

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.