Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry BioShock: Infinite to szczegółowy opis przejścia wraz z lokalizacją wszystkich sekretów jak Voksofony, Kinetoskopy, Teleskopy, Wigory oraz Infuzje. W solucji zawarto także opisy możliwych wyborów dokonywanych w trakcie rozgrywki.
BioShock: Infinite - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Klimatyczna strzelanka pierwszoosobowa, w której przenosimy się do latającego miasta-fortecy Columbia. W skórze detektywa Bookera DeWitt szukamy zaginionej osoby – kobiety o imieniu Elizabeth. Produkcja zaskakuje świetną oprawą audiowizualną, intrygującą fabułą oraz oryginalną rozgrywką. Typowy arsenał został wzbogacony o parę ciekawych motywów, np. specjalne moce oraz podniebne szyny, umożliwiające błyskawiczne przemieszczanie się.
Gra BioShock: Infinite, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 161
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1312
Wejdź na szczyt latarni
Znajdź drogę do miasta
Odszukaj statuę Columbii
Idź na Wyspę Pomnika i odszukaj dziewczynę
Ważny wybór - pierwszy rzut
Przedrzyj się na Wyspę Pomnika
Idź na Wyspę Pomnika i odszukaj dziewczynę (1)
Idź na Wyspę Pomnika i odszukaj dziewczynę (2)
Zadanie opcjonalne - Znajdź klucz, który pasuje do zamka
Znajdź gondolę na Wyspę Pomnika
Użyj wstęg, by dostać się na wyspę pomnika
Wejdź na pokład sterowca Comstocka
Znajdź dziewczynę
Ucieknij z pomnika wraz z Elizabeth
Znajdź Elizabeth
Zabierz Elizabeth na statek Pierwsza Dama
Wybór - Przypinka do aksamitki
Wybór - Bileter
Ścigaj Elizabeth
Zabierz Elizabeth na statek Pierwsza Dama
Znajdź Elektrycznego Dżokeja w Sali Bohaterów
Zadanie opcjonalne - Użyj szyfratora, by złamać kod Woksów
Znajdź Elektrycznego Dżokeja w Sali Bohaterów
Pokonaj ludzi Slate'a
Znajdź Slate'a za pomnikiem Pierwszej Damy
Weź Elektrycznego Dżokeja od Slate'a
Wybór - Los Slate'a
Uruchom gondolę na Żołnierskim Polu
Wjedź gondolą na okręt Pierwsza Dama
Znajdź Elizabeth
Ścigaj Elizabeth
Uratuj Elizabeth
Znajdź drogę do Finkton
Znajdź rusznikarza Chen Lina
Idź do klubu Dobre Czasy i uratuj Chen Lina
Znajdź celę Chen Lina
Wróć do warsztatu rusznikarza
Wróć do warsztatu rusznikarza
Wróć do warsztatu rusznikarza
Znajdź magazyn policyjny w Shantytown
Znajdź magazyn policyjny w Shantytown
Zniszcz wieżyczki obronne
Znajdź skonfiskowane narzędzia Chen Lina
Wróć do warsztatu rusznikarza
Wróć do warsztatu rusznikarza
Wróć do warsztatu rusznikarza
Idź do fabryki i odzyskaj okręt Pierwsza Dama
Zniszcz sterowiec
Idź do fabryki i odzyskaj okręt Pierwsza Dama
Wejdź na pokład Pierwszej Damy
Idź do domu Comstocka
Idź do domu Comstocka
Zadanie opcjonalne - Sprawdź bar
Idź do domu Comstocka
Znajdź kryptę Lady Comstock
Pokonaj ducha Lady Comstock
Znajdź trzy wyrwy
Znajdź następną wyrwę
Znajdź ostatnią wyrwę
Wróć do bramy domu Comstocka
Zadanie Opcjonalne - znajdź kod Voksów
Wejdź do domu Comstocka
Znajdź Elizabeth
Idź do biura dyrektora
Idź do biura dyrektora
Uratuj Elizabeth
Znajdź Elizabeth
Wyłącz maszyny
Uwolnij Elizabeth
Wyjdź na zewnątrz i znajdź okręt flagowy Comstocka
Wejdź na pokład sterowca Comstocka
Odeprzyj atak z powietrza
Znajdź drogę na górny pokład
Oczyść Wstęgę hangaru
Oczyść wstęgę głównego pokładu
Znajdź drogę na górny pokład
Znajdź Comstocka
Znajdź panel sterowania
Nakaż Szczebiotowi ochronę sterowca
Zniszcz wszystkie sterowce Voksów
Nakaż Szczebiotowi zniszczenie Syfonu
Rozdziały 2-3
Rozdziały 4
Rozdziały 6-7
Rozdział 8
Rozdział 9-12
Rozdział 13-16
Rozdział 17-19
Rozdział 21-22
Rozdział 23-26
Rozdział 29
Rozdział 30
Rozdział 31
Rozdział 32-35
Rozdział 36-39
Rozdziały 2-3
Rozdziały 4-5
Rozdział 7
Rozdział 8
Rozdział 10-16
Rozdział 17-18
Rozdział 21-26
Rozdział 28-30
Rozdziały 33, 36
Lista wigorów
Kombinacje wigorów
Ulepszenia
Rozdziały 4-5
Rozdziały 6, 7, 8
Rozdział 9-16
Rozdział 17-20
Rozdział 21-26
Rozdziały 28-31, 35
Lista Wyposażenia
Rozdziały 4-5
Rozdział 7-8
Rozdział 9-12
Rozdział 13-16
Rozdział 17-18
Rozdział 21-26
Rozdział 28-29
Rozdział 30-31
Rozdział 33
Rozdział 37-38
Umiejętności
Ulepszenia
Rozdział 8
Rozdział 9-11
Rozdział 12
Sejfy i zamknięte drzwi
Pospolici przeciwnicy
Potężni przeciwnicy
W poradniku do gry BioShock: Infinite znajdziesz kompletny opis przejścia gry, wraz z poradami jak poradzić sobie w najtrudniejszych momentach gry i gdzie szukać wszystkich zamkniętych zamków oraz ukrytych misji pobocznych. W solucji jak i w osobnych rozdziałach, znajdziesz również lokalizacje i opis wszystkich najważniejszych przedmiotów: voksofonów (dzienników), wigorów, broni, infuzji i ekwipunku. W opisie przejścia kampanii przedstawione zostały również efekty różnych wyborów, jakich będziesz musiał dokonać w kilku kluczowych miejscach podczas rozgrywki.
Osobny został poświęcony Elizabeth oraz jej umiejętnościom, które są nierozłącznym elementem rozgrywki w BioShock: Infinite już na wczesnym etapie gry.
Nie zabraknie tutaj również informacji na temat wszystkich możliwych do odnalezienia kinetoskopów oraz punktów widokowych, jak również listy osiągnieć/trofeów do zdobycia (wraz z pomocnymi wskazówkami).
Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym graczem, czy weteranem, w niniejszym poradniku znajdziesz informacje, które pomogą Ci przebrnąć przez wyjątkowo kłopotliwy fragment gry, lub odnaleźć brakujący przedmiot.
Bardziej zaawansowani gracze znajdą tutaj bardzo przydatne opisy broni (zawierające dokładny wykaz zadawanych obrażeń) oraz wszystkich kombinacji wigorów. W dziale poświęconym przeciwnikom znajdziesz ich dokładne statystyki (punkty życia, ataki, zadawane obrażenia), co ułatwi Ci na lepsze rozplanowanie ulepszeń, broni i ekwipunku na wysokim poziomie trudności lub w trybie 1999.
Poradnik do BioShock: Infinite to:
kompletny, bogato ilustrowany opis przejścia gry
lokalizacja wszystkich voksofonów
lokalizacja wszystkich wigorów
lokalizacja wszystkich infuzji
lokalizacja kinetoskopów oraz punktów widokowych
opisy broni i ekwipunku
opisy przeciwników i ich odporność na wigory
BioShock: Infinite - PORADNIK UKOŃCZONY
Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].
Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.
DZIENNIK ZMIAN
12 kwietnia 2013 - opublikowano kilka dodatkowych rozdziałów poświęconych między innymi przeciwnikom, osiągnięciom i Elizabeth. Wzbogacono również wiele pozostałych działów poradnika.
9 kwietnia 2013 - załączono opis pozostałych rozdziałów solucji (28 - 40), kończąc tym samym opis przejścia. Zaktualizowano ponadto działy poświęcone voksofonom, punktom widokowym, infuzjom oraz ekwipunkowi.
5 kwietnia 2013 - dodano solucję etapów od 21 do 27, a także występujące w nich znajdźki.
2 kwietnia 2013 - zaktualizowano poradnik pod kątem opisów przejścia rozdziałów od 9 do 20 . Dodano również opisy znajdziek w postaci punktów widokowych, voksofonów, infuzji oraz wytrychów zawartych w powyższych rozdziałach.
29 marca 2013 - poradnik został zaktualizowany o opis przejścia rozdziałów od 6 do 8 oraz opisy do znajdziek w postaci: punktów widokowych, voksofonów, infuzji oraz wytrychów w poszczególnych rozdziałach.
27 marca 2013 - dołączono opis przejścia rozdziałów 4, 5 oraz znajdziek pojawiających się w zadaniach Dachy Centrum Comstocka i Brama Wyspy Pomnika.
26 marca 2013 - opublikowano trzy pierwsze rozdziały solucji, a także występujące w nich znajdźki w postaci voksofonów oraz punktów widokowych.
Piotr "MaxiM" Kulka (www.gry-online.pl)
Poza bogatymi ilustracjami, wszystkie sekrety w niniejszym poradniku wyszczególnione są w tekście następującymi kolorami: wigory - zielony, infuzje - pomarańczowy, ekwipunek - niebieski, voksofony/kinetoskopy/teleskopy - czerwony. Dla ułatwienia korzystania z poradnika, zachowana została struktura rozdziałów podyktowana przez grę. Do wybranego rozdziału możesz wrócić w każdym momencie z menu "wczytaj rozdział".
Strzelaj krótkimi seriami, by zachować celność.
Możesz w każdej chwili zmienić poziom trudności w menu opcji.
Pomyśl, zanim strzelisz. Nie każda sytuacja musi kończyć się walką!
Wybierz menu rozgrywki, by poznać szczegóły obecnego zadania.
Jeśli przytrzymasz spust podczas strzelania z ogniomiotu, pocisk wybuchnie, gdy go puścisz.
Strzelaj w serce złotej rączki, by zadawać większe obrażenia!
Złota rączka może na chwilę naelektryzować wstęgi, zadając obrażenia każdemu, kto się na nich znajduje. Nie wchodź na nie, gdy płynie przez nie prąd!
Elizabeth może odcyfrowywać szyfrogramy opisujące położenie tajnych schowków Vox Populi. Znajdź szyfrogram i odpowiadającą mu księgę kodów, by odszukać ukryty skarb.
Nie musisz chronić Elizabeth podczas walki. Potrafi o siebie zadbać.
Czasami Elizabeth znajduje cenne wyposażenie i proponuje, że rzuci ci je podczas walki.
Elizabeth może używać wytrychów i otwierać drzwi na których znajdują się kłódki .
Używaj opętania, by czynić wrogów swymi sprzymierzeńcami.
Opętanie działa tylko na jeden cel naraz. Opętanie nowego przeciwnika niweluje kontrolę nad poprzednim.
Gdy przestanie działać opętanie, twoja ofiara targana wyrzutami sumienia popełni samobójstwo.
Elizabeth dzięki swym zdolnością może otwierać wyrwy i sprowadzać z nich wyposażenie, sojuszników lub osłony.
Strzelając w patriocie w plecy, by zadasz mu dodatkowe obrażenia!
Gdy zostanie ci uratowane życie, odzyskasz trochę zdrowia, jednak twoi przeciwnicy również. Stracisz też nieco pieniędzy.
Kryształy elektrycznego dżokeja można zdetonować, strzelając do nich.
Im szybciej poruszasz się na wstędze, tym trudniej trafić cię przeciwnikom.
Używanie przyrządów celowniczych na wstęgach pozwala łatwo śledzić cele.
Kradzież może mieć niemiłe konsekwencje...
Elizabeth może utrzymywać tylko jedną wyrwę naraz - kiedy zostanie otwarta nowa, poprzednia tymczasowo się zamknie.
Przeciwnicy w chwili śmierci upuszczają broń. Wypróbuj ją.
Pamiętaj, by używać wigorów!
Zmiana poziomu trudności znacząco wpływa nie tylko na ilość dostępnych zasobów (gotówki, amunicji itp.), ale również na wiele statystyk gracza, które zwykle owiane są tajemnicą. Poniższa tabela ucieszy bardziej dociekliwych graczy lubiących cyferki - zwłaszcza tych, którzy planują ukończyć grę w trybie 1999. Oto kulisy modyfikatorów wpływających na rozgrywkę.
Poziom trudności
Zadawane obrażenia
Otrzymywane obrażenia
Koszt wskrzeszenia
Opóźnienie regeneracji tarczy
Szybkość regeneracji tarczy
Łatwy
125%
50%
$5
3 sekundy
1 sekunda
Średni
100%
100%
$25
4 sekundy
2 sekundy
Trudny
60%
170%
$50
5 sekundy
3 sekundy
Tryb 1999
50%
200%
$100
6 sekundy
4 sekundy
Po przybyciu na wyspę, twoim jedynym zadaniem jest dostanie się na szczyt latarni morskiej, gdzie czeka na ciebie transport. Po drodze nie napotkasz żadnego oporu, ale miej oczy otwarte na srebrne orły (monety) oraz inne pomniejsze znajdźki. Podobnie jak w poprzednich odsłonach serii przeszukuj wszystko - każdy zaułek, beczki, szafki, porzucone torby i portfele, a nawet śmietniki. Łup leżący luzem jest zawsze taki sam, a wszystko co znajduje się w pojemnikach wszelkiej maści jest generowane losowo. Pierwszych kilka monet znajdziesz pod zadaszeniem na molo oraz w beczce obok latarni (na lewo od wejścia).
Po wejściu do latarni przeszukaj każde piętro. Na parterze znajdziesz kilka monet na kredensie pod schodami. Na pierwszym piętrze przeszukaj szafkę oraz podnieś portfel leżący pod łóżkiem. Na drugim piętrze znajdziesz jeszcze kilka monet, na stoliku obok zwłok (domniemanego) strażnika latarni.
Na szczycie latarni podejdź do drzwi i zadzwoń trzema dzwonkami, zgodnie z instrukcją na kartce (1x lewy, 2x środkowy, 2x prawy). Po kilku minutach, za drzwiami pojawi się czerwony fotel. Usiądź w nim wygodnie, aby rozpocząć podróż do podniebnego miasta.
Po wyjściu z "rakiety" przeszukaj ławki w pierwszym pomieszczeniu i udaj się korytarzem w lewo. Od tej chwili będziesz miał do dyspozycji pomoc w postaci strzałki nawigacyjnej, która bezbłędnie zaprowadzi Cię w kierunku celu aktualnego zadania i sprawia, że brak mapy w grze przestaje być problemem. Użyj Pomocy Nawigacyjnej, aby wyświetlić na ekranie wspomnianą strzałkę oraz cel zadania, który pojawi się w górnej części ekranu. Dzięki temu praktycznemu rozwiązaniu nigdy nie zgubisz się podczas gry i nie będziesz musiał szukać w poradniku zagmatwanych opisów tras. Strzałka wskazuje jednak tylko cel zadania głównego!
Po obu stronach popiersia Ojca Comstocka znajdują się małe kapliczki z wnękami po obu stronach ołtarza. Przeszukaj ołtarze oraz wnęki obu kapliczek, a znajdziesz w nich trochę pieniędzy.
W prawej wnęce lewej kapliczki znajdziesz pierwszy Voksofon #1 (potrzebne do odblokowania osiągniecia Podsłuchiwacz). Transkrypcje wszystkich znalezionych voksofonów możesz w dowolnym momencie przeczytać z poziomu Menu Celów, wybierając zakładkę Voksofony.
Po przeszukani kapliczek, zejdź na niższy poziom schodami znajdującymi się za popiersiem Comstocka. W kaplicy, do której trafisz odbywa się kazanie, które możesz w każdej chwili przerwać poprzez wejście do kręgu modlących się ludzi. Aby przejść dalej będziesz musiał przyjąć chrzest z rąk kaznodziei.
Utrata przytomności podczas chrztu zaowocuje niepojącą wizją, mającą miejsce w biurze Bookera. Aby ją zakończyć, po prostu otwórz drzwi. W ten sposób trafisz wreszcie do miasta.
Po przebudzeniu znajdziesz się w ogrodzie, pełnym rozmodlonych wiernych. Podtopienie przez kaznodzieję nadszarpnęło odrobinę twoje zdrowie, więc rozglądaj się za leżącymi w okolicy owocami i przekąskami. W napotkanej sadzawce znajdziesz również kilka wrzuconych do wody monet.
Podążaj za strzałką w stronę wyjścia ze świątynnego ogrodu. Po przejściu na drugą stronę znajdziesz się na ulicach Kolumbii. Miej oczy otwarte na pomniejsze znajdźki leżące na ławkach, w koszach na śmieci, beczkach i zaułkach.
Na prawo od monumentalnego pomnika Ojca Comstocka znajdziesz sklep odzieżowy Hudson's. Obok budynku znajdziesz kilka monet pod ławką, a w środku pierwszy Punkt Widokowy #1: Kinetoskop (potrzebne do odblokowania osiągnięcia Zwiedzający). Za ladą w tym samym sklepie znajduje się również Voksofon #2.
Wróć na ulicę i udaj się w stronę przelatującej przez miasto parady. Poczekaj na podniesie szlabany i rusz dalej stronę celu.
Po drodze trafisz na duży plakat "The False Shepherd". Tuż obok niego znajduje się kolejny Punkt Widokowy #2: Kinetoskop.
Po lewej stronie od kinetoskopu zobaczysz schody, prowadzące do małego ogrodu. Pod parasolem znajdziesz trochę pieniędzy i jedzenia oraz Voksofon #3. Przeszukaj pozostałą część ogrodu i wróć na główną ulicę, aby udać się w stronę górującej nad krajobrazem statuy.
Po przejściu przez wielką bramę na końcu ulicy otrzymasz nieco enigmatyczny telegram od Lutece. Po jego przeczytaniu skręć w lewo i użyj teleskopu w Punkcie Widokowym #3 (również potrzebne do odblokowania osiągnięcia Zwiedzający). Jeśli spojrzysz przez teleskop na chodnik poniżej, ujrzysz tam niewidoczną w inny sposób parę Lutece'ów.
Skieruj się w stronę jarmarku. Tuż przed wejściem (na przeciwko prezentacji wigorów) znajdziesz Punkt Widokowy #4.
Na jarmarku czeka na Ciebie kilka strzelnic, które stanowią jednocześnie źródło dodatkowych pieniędzy oraz samouczek. Wśród tych atrakcji znajduje się prezentacja wigoru (Wierzgający Koń) pod szyldem "Cast The Devil Out" oraz strzelnice "Bring Down The Sky-Line Vox" i "Hunt Down The Vox". Za pierwsze miejsce otrzymasz 30 srebrnych orłów, za drugie 10, a za trzecie paczkę papierosów.
Po zwiedzeniu jarmarku, podejdź do straganu, oferującego darmową próbkę wigoru Opętanie. Weź butelkę od