Apacze Tygrysy rasy ludzkiej - Wojtczak Jarosław - książka

Apacze Tygrysy rasy ludzkiej książka papierowa

Wojtczak Jarosław

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Apacze – jeden z najdzielniejszych i najbardziej znanych narodów indiańskich Ameryki Północnej. Lud legendarnych i nieposkromionych wojowników, ostatnich wolnych Indian, jacy ulegli cywilizacji białego człowieka, i słynnych wodzów, takich jak Mangas Coloradas, Cochise, Juha, Victorio i Geronimo, których imiona znają wszyscy miłośnicy Indian.
Będąc ludem bardzo wojowniczym, Apacze rodzili się i żyli do walki. Ich legendarne umiejętności i wytrzymałość są potwierdzone zeznaniami białych żołnierzy – ich przeciwników. Określenie „tygrysy rasy ludzkiej” (human tigers), którym amerykański generał George Crook obdarzył Apaczów, idealnie pasuje do sposobu prowadzenia wojny w ich surowej ojczyźnie. Ich nieustępliwa walka o wolność uczyniła z nich ikonę wszystkich Indian i zaprzątnęła umysły oraz wyobraźnię wielu amerykańskich i europejskich twórców, czyniąc z Apaczów bohaterów niezliczonej liczby książek i filmów opowiadających historię Dzikiego Zachodu.


JAROSŁAW WOJTCZAK – prawnik, podróżnik, pisarz historyczny, autor wielu monografii w słynnej serii wydawnictwa Bellona „Historyczne Bitwy”, m.in. Quebec 1759, Vicksburg 1862-1863, Sand Creek 1864, Wojna meksykańska 1861-1867, Wojna paragwajska 1865-1870, Minnesota 1862. Ostatnio opublikował syntezy Jak zdobyto Dziki Zachód (2016) oraz Indianie i Blade Twarze (2017), a także monografię W pogoni za Pancho Villą (2017). W 2013 roku za pracę twórczą otrzymał Brązowy Krzyż Zasługi, a w 2015 odznakę Ministra Kultury „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. Opis pochodzi od wydawcy

Liczba stron: 347

Rok wydania: 2019

ISBN: 9788381780278

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.