Badanie środowiska przyrodniczego w naukach humanistycznych, społecznych i przyrodniczych -  - książka

Badanie środowiska przyrodniczego w naukach humanistycznych, społecznych i przyrodniczych książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

39,00 zł
od 19,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Kolejny tom z serii „Natura – Homines – Historia” zawiera artykuły podejmujące zagadnienie przyrody jako przedmiotu badań, który znajduje się inter – pomiędzy, pośród różnych dyscyplin naukowych.

Jednym z problemów zauważanych w badaniach środowiska przyrodniczego jest hermetyczność języka dyscyplin podejmujących nad nim studia. Jest to zjawisko nieuniknione i narastające wraz z rozwojem nauki, rosnącą liczbą różnych specjalizacji i coraz bardziej zróżnicowanymi metodami naukowymi. Ma on także głębszą przyczynę, wynikającą z funkcjonowania badaczy w różnych stylach myślowych. Nie zwalnia to jednak badaczy z budowania możliwie kompleksowego obrazu różnych kluczowych dla rzeczywistości problemów w ramach jednego stylu myślowego, czy też obowiązku szukania płaszczyzn naukowej komunikacji między różnymi stylami.

Inny problemem związany jest z otwarciem granic dyscyplinarnych, co zintensyfikowało w badaniach nad przyrodą zjawisko różnych powiązań „porządków” dyscyplinarnych, które dotychczas swój przedmiot poznania i metody budowały na zasadzie przeciwieństwa – nauki humanistyczne, nauki społeczne, przyrodnicze. Niewątpliwie najlepiej widoczne jest to w posthumanizmie.

Wśród autorów tomu znajdują się przedstawiciele takich dyscyplin, jak: historia, archiwistyka, etnologia i antropologia kulturowa, kulturoznawstwo, geografia, geologia.

Liczba stron: 230

Format (wymiary): 15.5x22.5cm

ISBN: 9788323152705

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.