Bakhita - Zanini Roberto Italo - książka

Bakhita książka papierowa

Zanini Roberto Italo

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Uwaga: zamówienia na książki papierowe będą realizowane od 2 stycznia 2025 r. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: eSPe
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2023
Opis

Niewolnica, która została świętą

Jeśli zaczniesz krzyczeć, już jesteś martwa – krzyknął, przykładając nóż do ciała 8-letniej Bakhity. Jej stopy krwawiły, gdy biegła przez pole dojrzewających arbuzów, popychana przez handlarzy niewolników. Ta mała dziewczynka o czekoladowej skórze nie mogła wówczas przypuszczać, że zostanie pierwszą sudańską świętą!

Bohaterka tej książki to wielokrotnie bita i wykorzystywana afrykańska niewolnica, szyderczo nazwana przez handlarzy Bakhita, czyli Szczęśliwa. Była pięciokrotnie sprzedawana i kupowana. Pod koniec XIX wieku ostatecznie została wykupiona w Chartumie przez włoskiego wicekonsula i przywieziona do Włoch. Tam przyjęła chrzest i wstąpiła do Zgromadzenia Córek Miłości Służebnic Ubogich św. Magdaleny di Canossa. Żyła prosto. Opiekowała się dziećmi i pracowała w kuchni. Ci, którzy ją znali, mówili, że byli poruszeni jej wiarą, bliską relacją z Bogiem oraz umiejętnością przyciągania do Niego innych.

„Bakhita” to historia oddanej Bogu kobiety, która doświadczyła fizycznej i psychicznej przemocy, ale pomimo zadanych jej ran do końca zachowała wewnętrzną wolność i podążała drogą ku świętości.

Roberto Italo Zanini jest dziennikarzem katolickiego dziennika „Avvenire”. Współpracował także z czasopismem „Popoli e Missione” i innymi gazetami kościelnymi. Jego książki zostały przetłumaczone na wiele języków.

Liczba stron: 264

Format (wymiary): 14.0x20.0cm

ISBN: 9788382010077

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.