Bankowość centralna - Sławiński Andrzej - książka

Bankowość centralna książka papierowa

Sławiński Andrzej

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

75,00 zł
od 37,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: CeDeWu
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2023
Opis

Tematem książki jest ewolucja i przyszłość bankowości centralnej. Napisana została w konwencji rozmowy z czytelnikami - w treści kolejnych rozdziałów autor odpowiada na pytania stawiane w ich tytułach.

W pierwszej części książki omówiony jest proces kreacji pieniądza oraz udział, jaki mają w niej banki komercyjne i bank centralny. Uwypuklone są także warunki, w jakich przyczyną wzrostu podaży pieniądza i presji inflacyjnej staje się deficyt budżetowy.

Druga część książki przedstawia ewolucję stosowanych przez banki centralne strategii i instrumentów, przy użyciu których stabilizowały one inflację. Przedstawione są również okoliczności, w jakich pojawił się nowy instrument polityki pieniężnej w postaci luzowania ilościowego.

Trzecia część książki koncentruje się na przyczynach niedawnego pojawienia się polityki makroostrożnościowej jako drugiego, obok polityki pieniężnej, instrumentu prowadzonej przez banki centralne polityki stabilizacyjnej. Uwypuklone są również zmiany, jakie są potrzebne, by polityka makroostrożnościowa mogła spełnić pokładane w niej nadzieje.

Czwarta część książki zawiera rozważania dotyczące tego, jak i na ile na dalszą ewolucję bankowości centralnej wpłyną nowe zjawiska, takie jak proces szybkiego starzenia się społeczeństw, automatyzacja produkcji, pojawienie się kryptowalut oraz konieczność zapobiegania globalnym zagrożeniom, takim jak zbliżający się kryzys klimatyczny.

Liczba stron: 266

Format (wymiary): 16.5x23.5cm

ISBN: 9788381027700

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.