Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców - Mazurek-Czarnecka Agnieszka - książka

Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców książka papierowa

Mazurek-Czarnecka Agnieszka

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Uwaga: zamówienia na książki papierowe będą realizowane od 2 stycznia 2025 r. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Przedsiębiorca, prowadząc działalność gospodarczą, działa na własny rachunek ponosząc odpowiedzialność finansową. Jednak powstawanie i funkcjonowanie przedsiębiorstw to nie tylko interes prywatny, gospodarczy czy ekonomiczny. To także interes społeczny - zatrudnianie pracowników, zaspokajanie potrzeb, zasilanie budżetów publicznych, zwiększanie bazy kredytowej banków.

Nowo powstające przedsiębiorstwa są szczególnymi adresatami pomocy publicznej. W Polsce, podobnie jak i w innych krajach, zbudowano strukturę instytucjonalną, umożliwiającą nowo powstającym przedsiębiorstwom wnioskowanie o pomoc publiczną i uzyskiwanie jej. W tym celu przedsiębiorcy mogą się ubiegać o aktywne formy pomocy publicznej, takie jak dotacje czy preferencyjne pożyczki.

Potrzeba pomocy publicznej ma wiele uzasadnień. Wzmagana jest ona jednak przez kryzys ekonomiczno-finansowy, ten miniony i ten aktualnie rozpoczynający się. W stosowaniu bezpośredniej pomocy publicznej dla nowo powstających przedsiębiorstw niezbędne są wnioski i doświadczenia z korzystania z niej w poprzednich okresach. Monografia zawiera zasób takich wniosków i doświadczeń oraz wyników badań niespotykanych dotąd w innych publikacjach.

W książce Autorka stara się pomóc przedsiębiorcom podejmującym decyzje o utworzeniu przedsiębiorstwa znaleźć odpowiedzi na wiele pytań, a w szczególności:
• Czym jest pomoc publiczna?
• Co to jest bezpośrednia pomoc publiczna?
• Jakie są procedury i zasady ubiegania się o pomoc publiczną?
• Jak oceniać szanse i skuteczność pomocy publicznej?
• Jak oceniać czas życia przedsiębiorstwa bez pomocy publicznej i z pomocą publiczną?
• Jakie doświadczenia badanych przedsiębiorców warto zastosować we własnych staraniach o pomoc publiczną?
• Jakie cechy przedsiębiorcy wspomagają trwałość przedsiębiorstwa?
• Jakie rodzaje działalności gospodarczej - jakie branże produkcji i usług dają większe szanse na dłuży czas przeżywalności przedsiębiorstwa?

Liczba stron: 194

Format (wymiary): 16.5x23.5cm

ISBN: 9788381023337

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.