Biomechanika narządu ruchu kobiety w okresie okołoporodowym - Forczek-Karkosz Wanda - książka

Biomechanika narządu ruchu kobiety w okresie okołoporodowym książka papierowa

Forczek-Karkosz Wanda

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Uwaga: zamówienia na książki papierowe będą realizowane od 2 stycznia 2025 r. Za utrudnienia przepraszamy.

99,00 zł
od 49,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: PZWL
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2024
Opis

W pierwszej części podręcznika przedstawiono najważniejsze informacje i definicje podstawowe, w tym opisy budowy ciała i fundamentalnych mechanizmów kontroli posturalnej i lokomocji człowieka. Opisano rolę kręgosłupa i miednicy, strategie utrzymywania postawy ciała, jak i prawidłowy wzorzec chodu z jego determinantami. W drugiej części publikacji szczegółowo opisano zmiany, którym ulega ciało kobiety w okresie okołoporodowym. Autorka zwraca uwagę m.in. na zmianę masy ciała, położenie ogólnego środka ciężkości ciała, regulację gospodarki hormonalnej, zmiany w układzie mięśniowym, kompleksie miedniczo-biodrowo-lędźwiowym oraz ukształtowaniu kręgosłupa. W dalszej części książki omówiono strategie posturalne i lokomocji typowe dla kobiet w ciąży. Na uwagę zasługuje także rozdział poświęcony ocenie przyczyn upadków u ciężarnych oraz metodom ich zapobiegania wraz z praktycznymi wskazówkami. Publikacja uzupełnia ofertę książek z zakresu biomechaniki człowieka, zwłaszcza w tematyce poświęconej charakterystyce narządu ruchu kobiet w okresie okołoporodowym. Będzie bardzo pomocna w codziennej pracy lekarza położnika, położnej oraz fizjoterapeuty i trenera medycznego zajmujących się kobietami w okresie okołoporodowym.

Liczba stron: 168

Format (wymiary): 16.5x23.5cm

ISBN: 9788301240370

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.