Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
42,00 zł
od 21,00 zł w Klubie Mola Książkowego
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Sprawozdanie finansowe stanowi główne źródło informacji finansowych o jednostce gospodarczej, służące szerokiemu gronu użytkowników. Dysponowanie odpowiednimi informacjami jest dla nich niezbędne w procesie podejmowania decyzji ekonomicznych. Sprawozdanie finansowe powinno więc dostarczyć odbiorcy użytecznych informacji, czyli takich, które mają dla niego znaczenie i są pożyteczne przy podejmowaniu decyzji. Cechy użytecznej informacji finansowej są określone i scharakteryzowane w Założeniach koncepcyjnych sprawozdawczości finansowej. Należą do nich: przydatność, wierne odzwierciedlenie, porównywalność, terminowość, sprawdzalność, zrozumiałość. Z perspektywy oczekiwań odbiorców cechy te stanowią wyraz ich oczekiwań co do jakości informacji przekazywanej w sprawozdaniu finansowym.
W monografii przedstawiono:
• Charakterystykę grup użytkowników sprawozdania finansowego i ich potrzeb informacyjnych;
• Opis celu sprawozdania finansowego oraz zasad jego prezentacji;
• Charakterystykę cech użytecznej informacji finansowej;
• Prezentację zasad sporządzania sprawozdania finansowego wynikających z MSR1
Prezentacja sprawozdań finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem praw wyboru przysługujących jednostce w zakresie prezentowania i ujawniania informacji;
• Opis podstaw i zasad konstruowania polityki rachunkowości, a także metod i modeli wyceny, które jednostki mogą stosować sporządzając sprawozdanie finansowe na podstawie regulacji zawartych w MSSF;
• Wyniki analizy sprawozdań finansowych wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie, przeprowadzonej pod kątek ich porównywalności.
Liczba stron: 105
Format (wymiary): 16.5x23.5cm
ISBN: 9788381028776