Czas i przesłona - Krystyna Dąbrowska - książka

Czas i przesłona książka papierowa

Krystyna Dąbrowska

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Krystyna Dąbrowska – ur. w 1979 r. Poetka, eseistka, tłumaczka. Z wykształcenia graficzka po warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Autorka tomików wierszy Biuro podróży (2006)
i Białe krzesła (2012), za który otrzymała Nagrodę Kościelskich i Nagrodę im. Wisławy Szymborskiej (2013). Szkice krytyczne publikuje m.in. w „Literaturze na Świecie”, „Kwartalniku Artystycznym”, „Kulturze Liberalnej”. Tłumaczyła m.in. Jonathana Swifta, Thomasa Hardy’ego, W. C. Williamsa, W. B. Yeatsa i Thoma Gunna. Jej wiersze były tłumaczone na angielski, rosyjski, szwedzki i niemiecki. Mieszka w Warszawie.

Krytycy piszący o nagrodzonym tomiku Białe krzesła podkreślali świeżość tych wierszy, które zaskakują humorem i rzutkością. W nowym tomie Czas i przesłona jeszcze wyraźniej niż w książkach poprzednich uderza dar obserwacji, uważnego przyglądania się światu:
i temu egzotycznemu (wiersze są zapisami z podróży do Gruzji, Tel Awiwu, Brooklynu, wyprawy na szczyt Etny), i temu położonemu najbliżej nas – gdy poetka obserwuje owdowiałego sąsiada czy przytacza opowieść o wymianie okien u starej kobiety. Istotą spojrzenia Dąbrowskiej jest nie tylko niezwykłe uwrażliwienie na kolory, zapachy i różnorodność świata, ale przede wszystkim czułość i empatia, z jaką pisze o spotykanych ludziach. W tle rysowana jest delikatnie sytuacja liryczna – świat ten oglądany jest zawsze
z kimś bliskim i relacja z owym „ty” podlega subtelnym przekształceniom pod wpływem wspólnie oglądanych krajobrazów i sytuacji.

Liczba stron: 40

Format (wymiary): 14.5x20.5cm

ISBN: 9788324031948

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.