Czy istnieją różnice w udarach niedokrwiennych mózgu pomiędzy kobietami i mężczyznami? - Wiszniewska Małgorzata - książka

Czy istnieją różnice w udarach niedokrwiennych mózgu pomiędzy kobietami i mężczyznami? książka papierowa

Wiszniewska Małgorzata

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Udar mózgu od wielu lat znajduje się w czołówce chorób będących przyczyną zgonów oraz jest pierwszą przyczyną inwalidztwa wśród dorosłych. Śmiertelność w udarze mózgu jest nieco wyższa u mężczyzn, jednak kobiety częściej niż mężczyźni zapadają na najcięższy typ udaru – TACS. W wielu pracach wykazano, że następstwa udaru u kobiet są gorsze, a w ostatnich latach zapadalność na udar wśród nich zwiększa się. Autorka dokonała przeglądu piśmiennictwa dotyczącego udaru niedokrwiennego mózgu u mężczyzn i kobiet. Przedstawiono różnice w rozpowszechnieniu czynników ryzyka u mężczyzn i kobiet. W dalszej części pracy zaprezentowano kształtowanie się czynników ryzyka u kobiet i mężczyzn leczonych w Polsce, jak również problematykę udarową wśród pacjentów z pierwszym w życiu udarem mózgu leczonych w Klinice Neurologicznej w Lozannie. Ciekawy okazał się fakt, że w Polsce migotanie przedsionków częstsze było u kobiet w każdej grupie wiekowej, podczas gdy wśród pacjentów w Szwajcarii odsetek pacjentów z migotaniem przedsionków był taki sam u obu płci. Jest to zjawisko, nad którym warto się zastanowić, ponieważ migotanie przedsionków jest najczęstszą przyczyną zatoru sercopochodnego. W aneksie przedstawiono m.in. przypadek waskulopatii połogowej, zarostowego zapalenia tętnic, zespół antyfosfolipidowy, które okazały się przyczyną udaru mózgowego.

Liczba stron: 124

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788361705062

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.