Efektywność informacyjna polskiego rynku akcji - Maciej Ciołek - książka

Efektywność informacyjna polskiego rynku akcji książka papierowa

Maciej Ciołek

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W historii nauk o finansach próżno jest szukać drugiej teorii, która w równym lub większym stopniu podzieliłaby środowisko akademickie, co koncepcja efektywności informacyjnej rynków. Książka prezentuje w syntetyczny sposób obraz współczesnego rynku kapitałowego wyłaniający się z najnowszych badań, a także krytyczny obraz dominującej od początku lat 70. XX w. klasycznej teorii finansów. Całość rozważań wieńczy studium empiryczne dotyczące słabej formy efektywności informacyjnej polskiego rynku akcji, na które składa się ponad pół miliona testów symulacyjnych przeprowadzonych dla 11-letniego okresu notowań.

Na kartach niniejszej książki przedstawiono:
• Historię badań nad rynkiem kapitałowym od połowy XIX w. aż do 1965 roku.
• Definicję efektywności informacyjnej, warunki jej występowania, formy oraz problematykę wspólnej hipotezy.
• Metody potwierdzania słabej, półsilnej i silnej formy efektywności informacyjnej stosowane w badaniach empirycznych.
• Krytykę koncepcji E. Famy oraz alternatywne modele rynku w postaci hipotezy rynku fraktalnego i hipotezy rynku koherentnego.
• Przegląd badań empirycznych nad słabą formą efektywności informacyjnej rynku oraz poglądów prezentowanych przez zwolenników, jak i przeciwników dominującej teorii.
• Krytyczne spojrzenie na metody stosowane do badania słabej formy efektywności oraz ukazanie alternatywnego podejścia dającego bardziej jednoznaczne i wiarygodne rezultaty.

Liczba stron: 196

Format (wymiary): 16.5x23.5cm

ISBN: 9788375567410

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.