Histerie matematyczne. - Stewart Ian - książka

Histerie matematyczne. książka papierowa

Ian Stewart

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

55,00 zł
od 27,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Czy szachownicę bez dwóch pól można przykryć kostkami domina? Czy wielościan sklejony ze sztywnego kartonu będzie sztywny? Dlaczego grzanki spadają masłem na dół? Czy rozcinając kulę na części można uzyskać dwie kule o tym samym promieniu? Co kupować, grając w Monopol? Jak coś ujawnić, nie ujawniając niczego? Ilu robotników budowało piramidy? Czy można mieć pewność zwycięstwa w grze i nie wiedzieć, jak je odnieść? Czy w sali pełnej luster może istnieć punkt, nieoświetlony przez płomień zapałki? Na te i wiele innych pytań odpowiada z brytyjskim poczuciem humoru Ian Stewart, pokazując, że od zwykłej codzienności do poważnej - i jednocześnie przyjemnej! - matematyki jest znacznie bliżej, niż się wielu osobom wydaje. Matematyka nie jest bowiem ani dziedziną martwą, ani ostatecznym narzędziem do oceny zdolności uczniów. Jest za to, i nikt nie zdoła tego podważyć, niedostrzegalnym szkieletem naszej cywilizacji. ...kawałek niezłej rozrywki intelektualnej z matematyką w tle. Focus, 05/2007 Ian Stewart (ur. 1945) - profesor matematyki Uniwersytetu Warwick, były współpracownik „Scientific American” i „New Scientist”. Członek The Royal Society w Londynie. Czytelnicy znają go jako autora oraz współautora wielu książek popularnonaukowych, . wydawane przez Prószyński i S-ka: Wytwory rzeczywistości 2003 (współautor Jack Cohen) Załamanie chaosu 2005 (współautor Jack Cohen) Nauka Świata Dysku I i II 2005 (współautor Jack Cohen i Terry Pratchett)

Liczba stron: 296

Rok wydania: 2025

Tłumacz: Strzelecki Paweł

Format (wymiary): 14.6x22.5cm

ISBN: 9788383910246

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.