Interes spółki w prawie polskim i europejskim - Bębusia Iwona - książka

Interes spółki w prawie polskim i europejskim książka papierowa

Bębusia Iwona

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Monografia dr Iwony Gębusi dotyczy jednej z najbardziej kontrowersyjnych i niejasnych normatywnych kategorii prawa spółek handlowych jaką jest interes spółki. Jest to wprawdzie klauzula generalna, a więc pojęcie ze swej istoty nie ostre, to jednak w jej rozumieniu ogniskuje się naturalny konflikt interesów wspólników większościowych oraz mniejszościowych, wspólników a wynajętych przez nich menedżerów spółki. Autorka stara się ustalić zobiektywizowaną treść pojęcia interesu spółki, możliwą do przyjęcia przez różne grupy interesu. Czyni to nie tylko przez analizę przepisów kodeksu spółek handlowych, ale także rozważa tzw. przepisy pozakodeksowe, obejmujące szczególne regulacje prawne z zakresu rynku kapitałowego (spółki publiczne), instytucje finansowe (np. banki), czy spółki z udziałem Skarbu Państwa. Prowadzona przez Autorkę analiza prawna pojęcia „interesu spółki” ma charakter bardzo rzetelny i pogłębiony. Obejmuje ona analizę nie tylko stanu polskiej doktryny oraz orzecznictwa Sądu Najwyższego bądź innych sądów, ale także analizę poglądów doktryny i judykatury obcej, w szczególności z tzw. modelowych systemów prawnych tj. Anglii, Niemiec, Francji a także regulacji w ramach Unii Europejskiej. Monografię dr Iwony Gębusi należy rekomendować jako bardzo wartościowe opracowanie nie tylko osobom zajmującym się prawem spółek na płaszczyźnie akademickiej, ale przede wszystkim praktykom zwłaszcza adwokatom, radcom prawnym a także sędziom.
Prof. zw. dr hab. Andrzej Szumański, Uniwersytet Jagielloński

Liczba stron: 480

Format (wymiary): 14.5x21.0cm

ISBN: 9788325599973

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.