Kat Hitlera - Gerwarth Robert - książka

Kat Hitlera książka papierowa

Gerwarth Robert

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Biografia Reinharda Heydricha – jednego z najgroźniejszych ludzi XX wieku, postaci przerażającej nawet w kręgu nazistowskiego przywództwa.

Jako szef Policji Bezpieczeństwa, Służby Bezpieczeństwa SS i Gestapo oraz bezwzględny zarządca okupowanego Protektoratu Czech i Moraw, a także główny autor planu „ostatecznego rozwiązania kwestii żydowskiej” Heydrich odegrał znaczącą rolę w Hitlerowskich Niemczech. Spoczywa na nim odpowiedzialność za jedne z najokrutniejszych zbrodni nazistowskich. Aż do śmierci w wyniku zamachu w Pradze w 1942 roku był postrzegany jako wyjątkowo zaciekły nazista i jeden z najbardziej niebezpiecznych ludzi w całych hitlerowskich Niemczech. To zdumiewające, że jak dotąd jego postaci, zwanej Archaniołem Zła, poświęcano tak znikomą uwagę w obszernej literaturze dotyczącej Trzeciej Rzeszy.
Robert Gerwarth przeplata mało znane historie z prywatnego życia Heydricha z jego wyczynami jako szefa Głównego Urzędu Bezpieczeństwa Rzeszy RSHA. Analizuje przemianę Heydricha z młodzieńca uprzywilejowanej klasy średniej w przeprowadzającego masowe mordy potwora. Gerwarth rzuca nowe światło na złożoność charakteru dorosłego Heydricha, jego motywacje i kolejne kroki, które doprowadziły do niewyobrażalnych okrucieństw, a także skutki jego morderczych wysiłków zmierzających do stworzenia na nowo etnicznego obrazu Europy.

Robert Gerwarth jest wybitnym historykiem II wojny światowej, wykładającym na Princeton i Harvardzie, obecnie piastującym stanowisko Dyrektora Centrum Badań nad Wojną Uniwersytetu w Dublinie.

Liczba stron: 680

Tłumacz: Wojtasik

Format (wymiary): 14.3x20.9

ISBN: 9788363621094

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.