Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
70,00 zł
od 35,00 zł w Klubie Mola Książkowego
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
W niniejszej monografii poruszono problematykę determinant stosowania kredytu kupieckiego w obrocie gospodarczym. Zainteresowanie kredytem handlowym przejawiają zarówno odbiorcy, jak i dostawcy za sprawą osiągania wzajemnych korzyści z realizacji transakcji towarowych z odroczonym terminem płatności. Wobec istotnego udziału kredytu kupieckiego zarówno w pasywach, jak i aktywach jednostek gospodarczych, podjętą problematykę uznaje się za aktualną i ważną w nurcie badań nad finansami przedsiębiorstw. Zasadne staje się również pytanie o przyczyny wzajemnego kredytowania się partnerów handlowych.
Głównym celem monografii jest identyfikacja i ocena czynników wpływających na zainteresowanie przedsiębiorstw kredytem kupieckim w Polsce. Cel zrealizowany został w dwojakim ujęciu: popytowym oraz podażowym, co stanowi istotne dopełnienie prowadzonych w tej sferze badań.
Autor przedstawił problematykę przyczyn stosowania kredytu kupieckiego z punktu widzenia preferencji podmiotów gospodarczych, sklasyfikowanych w formie motywów dostawców i odbiorców, skłaniających do wzajemnego finansowania się partnerów handlowych.
Niniejsza monografia adresowana jest przede wszystkim do finansistów i menadżerów, a zawarte w niej konkluzje dostarczają praktycznych rozwiązań w zakresie efektywnego zarządzania w obszarze oddziaływania kredytu handlowego. Lektura tej książki zmienia powszechny pogląd na temat kredytu kupieckiego, iż dla sprzedających jest on wyłącznie koniecznym elementem ich oferty handlowej, zaś dla kupujących pewnym źródłem finansowania.
Liczba stron: 338
Format (wymiary): 16.5x23.5cm
ISBN: 9788381022620
Wydanie: 1