Lifelong learning w wersji short z doświadczeń Uniwersytetu Dziecięcego - Pluskota Przemysław, Rzempała Joanna, Skweres-Kuchta Małgorzata - książka

Lifelong learning w wersji short z doświadczeń Uniwersytetu Dziecięcego książka papierowa

Pluskota Przemysław, Rzempała Joanna, Skweres-Kuchta Małgorzata

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Tematyka niniejszej monografii jest aktualna ze względu na gospodarcze i społeczne
konsekwencje deficytu wiedzy oraz świadomości ekonomicznej i finansowej
społeczeństwa. Braki te sprzyjają popełnianiu błędów, bardzo często mających daleko
idące konsekwencje i przekładających się na realne problemy społeczne i gospodarcze.
Nieodległa przeszłość najlepiej ukazuje deficyt wiedzy, konsekwencją czego były błędne
wybory w zakresie nabywania nieadekwatnych do celów, potrzeb i możliwości klientów
aktywów finansowych. Również zaciąganie długoterminowych zobowiązań opartych na
zmiennych, nie do końca dających się przewidzieć parametrach, czy nabywanie
instrumentów pochodnych świadczą o konieczności podniesienia zarówno wiedzy, jak
i kompetencji ekonomiczno-finansowych społeczeństwa. Unikaniu popełniania powyższych
błędów sprzyja kształtowanie postaw, wiedzy i świadomości ekonomicznej oraz
finansowej. Procesowi temu powinny być poddawane dzieci już w wieku przedszkolnym.

Koncepcja lifelong learning (LLL) niejako naturalnie kojarzona jest z edukacją po
edukacji, czyli dokształcaniem po okresie obowiązku szkolnego, szkoły ponadpodstawowej
czy studiów. W tym opracowaniu autorzy nieco przewrotnie na pierwszy plan zarządzania
kompetencjami w ramach LLL wysuwają edukację dzieci i młodzieży – takie uczenie się
przez całe życie w wersji short. Chcą w ten sposób podkreślić wagę edukacji realizowanej
poza szkołą, a w zasadzie równolegle ze szkołą, komplementarnie względem treści
szkolnych programów nauczania. Skoncentrowali się na szczególnej formie edukacji
pozaformalnej, tj. na uniwersytetach dziecięcych. To stosunkowo młody twór, nie do końca
zdefiniowany, w Polsce rozwijany w ostatniej dekadzie, w Europie od 2002 roku.

Z wprowadzenia

Liczba stron: 97

ISBN: 9788379724093

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.