Metody ilościowe w R - Kopczewska Katarzyna, Kopczewski Tomasz, Wójcik Piotr - książka

Metody ilościowe w R książka papierowa

Kopczewska Katarzyna, Kopczewski Tomasz, Wójcik Piotr

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

98,00 zł
od 49,00 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: CeDeWu
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2023
Opis

Metody ilościowe znajdują coraz szersze zastosowanie we wszystkich naukach, powoli stając się dla wielu dziedzin podstawą. Szerokie spektrum metod wykorzystują m.in. ekonomia i finanse, dzięki czemu możliwe staje się znalezienie rozwiązania dla wielu różnorodnych problemów gospodarczych i społecznych. Niniejsza publikacja ma na celu przybliżenie studentom, firmom, instytucjom państwowym tworzonego przez naukowców programu do analizy danych R CRAN przez pryzmat metod ilościowych stosowanych w naukach ekonomicznych, finansach i zarządzaniu. Książka ma pełnić funkcję przewodnika po metodach ilościowych na zasadzie połączenia teorii i praktyki.
Wśród wybranych metod ilościo¬wych można znaleźć sposoby agregacji danych, statystykę opisową i wnioskowanie statystyczne, regresję liniową, szeregi czasowe, modele panelo¬we i dla zmiennych dyskretnych, optymalizację, symulację Monte Carlo i bootstrapping, estymację jądrową, analizę głównych składowych, czynnikową i skupień, modele finansowe, tworzenie map oraz elementy programowania.
Książka zawiera opisy tych metod ilościowych oraz przykłady analiz wraz z kodem i interpretacją. Na płycie CD zamieszczono pliki przykładowe oraz pliki kodów wykorzystanych w książce. Po lekturze książki ascetyczny, po¬zbawiony wszelkich „zbędnych ozdobników" program stanie się łatwy do opanowania.

Liczba stron: 646

Format (wymiary): 16.5x23.5cm

ISBN: 9788381025492

Wydanie: 3

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.