Między dobrobytem a szczęściem - Gorazda Marcin,Kwarciński Tomasz - książka

Między dobrobytem a szczęściem książka papierowa

Gorazda Marcin, Kwarciński Tomasz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Czego dotyczy ekonomia? Dlaczego ekonomiści nie mogą przewidzieć kryzysów ekonomicznych? Czy istnieje ekonomia wolna od wartości? Czy bogacąc się będziemy szczęśliwsi? A także, czy rząd ma prawo „szturchać” obywateli? Na te, i szereg innych pytań z szeroko rozumianej ekonomii, filozofii i etyki odpowiadają dwaj wybitni przedstawiciele świata nauki: dr hab. Marcin Gorazda, prawnik, filozof, ekonomista oraz dr Tomasz Kwarciński, ekonomista i filozof. Autorzy w swojej pracy obrali za cel przedstawienia zagadnień z „filozofii ekonomii” jednakże w przeciwieństwie do swoich poprzednich publikacji, postanowili uczynić to w bardziej przystępnej formie. Jest więc to pozycja adresowana do czytelnika chcącego poznać i zrozumieć świat ekonomii, czemu zdecydowanie pomaga mocne uproszczenie omawianych zagadnień, luźny, miejscami gawędziarki styl narracji, oraz liczne, często kontrowersyjne przykłady z badań ekonomicznych. Naukowcy przekonują, że ekonomia jako nauka społeczna korzysta z całej gamy metod typowych dla nauk społecznych. Ma jednak pewne historycznie uwarunkowane osobliwości, na które warto zwrócić uwagę jeżeli chce się ją w pełni zrozumieć, stąd potrzeba wyjaśnienia między innymi modeli matematycznych, którym autorzy poświęcają cały osobny rozdział. Nie zapominają także o metodach empirycznych, ekonomii behawioralnej, znaczeniu analiz danych, procesach eksperymentalnych i wielu, wielu innych zagadnieniach przybliżających czytelnikowi świat ekonomii.

Liczba stron: 288

Format (wymiary): 12.5x19.5cm

ISBN: 9788378865339

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.