Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Uwaga: zamówienia na książki papierowe będą realizowane od 2 stycznia 2025 r. Za utrudnienia przepraszamy.
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Uwaga: zamówienia na książki papierowe będą realizowane od 2 stycznia 2025 r. Za utrudnienia przepraszamy.
TA KSIĄŻKA WZIĘŁA SIĘ Z NIEZGODY. Niezgody z twierdzeniem, że każda wódka smakuje tak samo, że na próżno szukać w niej indywidualnego charakteru. Nieprawda! Każda ma swój aromat, zapach, fakturę. Są wódki ascetyczne, pikantne, słodkie i gładkie jak miód... Autorzy biorą na warsztat kilkadziesiąt gatunków polskich wódek czystych – degustują i dobierają do nich najlepsze potrawy. Testują zaskakujące połączenia, obalając przekonanie, że dobra zakąska to jedynie ogórek i śledź. Między wódką a zakąską to coś więcej niż książka kulinarna. To rzecz o historii i współczesności polskiej wódki (prawdziwa, bez ściemy!), sekretach produkcji i sztuce degustacji – pokazująca, że ten trunek, choć tak powszechny, jest w gruncie rzeczy całkiem nieznany. Aleksander Baron – szef kuchni młodego pokolenia, restaurator, współwłaściciel warszawskiej restauracji Solec 44, w której eksploruje granice kuchni polskiej, odświeża dawne przepisy i redefiniuje klasykę. Autor bestsellerowej książki Kiszonki i fermentacje. Łukasz Klesyk – dziennikarz kulinarny i alkoholowy, ekspert od alkoholi mocnych, które zawodowo degustuje i opisuje od kilkunastu lat. Członek honorowy The Scotch Malt Whisky Society. Redaktor i felietonista, pisze m.in. do magazynów „Wino” i „Whisky”. Wódka jest naszym alkoholem narodowym. Ale, gdy chcemy o niej opowiedzieć, okazuje się, że wiemy tak niewiele. Smak, nuty zapachowe, temperatura, gatunki? Baron i Klesyk spieszą na ratunek. M O N I K A B R Z Y W C Z Y, redaktor naczelna magazynu „Usta” Szukając Świętego Graala, w kieliszku i na talerzu, autorzy kilka razy ocierają się o doskonałość. Kto miałby zrobić to lepiej jak nie ci dwaj giganci smaku? G I E N O M I E N T K I E W I C Z, promotor naturalnych smaków
Liczba stron: 320
Format (wymiary): 16.9x24.2
ISBN: 9788381031073
Wydanie: 1