Nadawanie oraz zmiana imion i nazwisk Komentarz - Hrynicki Wojciech Mateusz - książka

Nadawanie oraz zmiana imion i nazwisk Komentarz książka papierowa

Hrynicki Wojciech Mateusz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Stan prawny 1 października 2010 r.
Nadawanie oraz zmiana imion i nazwisk. Komentarz to jedyny na rynku kompleksowy i nowatorski komentarz do całości zagadnienia jakim jest zmiana imion i nazwisk oraz nadawanie imion i wybór nazwiska. Niniejsza pozycja szczegółowo przedstawia problemy prawne, które wiążą się z omawianą materią, opierając się nie tylko na obowiązujących przepisach prawa, ale także na praktyce urzędów stanu cywilnego oraz na orzeczeniach sądów administracyjnych. Autor w wyczerpujący sposób omawia zmiany jakie zaszły po uchwaleniu ustawy z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska, która weszła w życie w czerwcu 2009 r. Zagadnienia z tego obszaru normatywnego ujęte zostały w sposób porównawczy w relacji do poprzedniego stanu prawnego.

Kompleksowe przedstawienie norm prawa administracyjnego z zakresu nadawania imion wzbogacone zostało o analizę przepisów prawa rodzinnego z zakresu wyboru nazwiska w takich sytuacjach jak zawarcie związku małżeńskiego, urodzenie dziecka w określonej rodzinie czy też przysposobienie. Autor nie waha się także poruszać zagadnień kontrowersyjnych, takich jak zmiana imion i nazwisk w kontekście braku regulacji związków partnerskich jednopłciowych czy zmiany tożsamości płciowej. Poza tym niniejsza pozycja to nie tylko komentarz do norm prawa materialnego regulujących zagadnienia imion i nazwisk, ale także szerokie odniesienie do zagadnień proceduralnych.

Liczba stron: 552

Format (wymiary): 15.0x21.0cm

ISBN: 9788392968474

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.