Od afirmacji do stygmatyzacji. Wyrazy z rodzin słowotwórczych szału i obłędu w literaturze trzech ep - Pawelec Radosław - książka

Od afirmacji do stygmatyzacji. Wyrazy z rodzin słowotwórczych szału i obłędu w literaturze trzech ep książka papierowa

Pawelec Radosław

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

33,60 zł
od 16,80 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Celem tej książki nie jest poprawne wyjaśnienie sensu bardziej i mniej słynnych cytatów z naszej literatury. Chodzi raczej o zarysowanie szerokiego obrazu semantyki i aksjologii leksyki odnoszącej się do innych stanów psychiki i zaburzeń psychicznych. Oczywiście nie całej, bo jest to po prostu niemożliwe w jednej książce, ale związanej ze słowami z dwóch rodzin wyrazowych, które autor nazywa umownie ‘szał’ i ‘obłęd’. Badanie odnosi się do leksemów języka standardowego, bo o obraz tego właśnie języka w literaturze pięknej chodzi, nie o terminologię medyczną. Ta ostatnia, kształtująca się wraz z rozwojem nowożytnej psychiatrii, jest uwzględniana tylko w szczególnych odniesieniach.
Praca ma niezwykłe walory poznawcze. Może zainteresować literaturoznawców, językoznawców, medioznawców, a nawet lekarzy. To sytuacja jak najbardziej nietypowa, a wynikająca z oryginalności problematyki, niezwykłej wiedzy autora i umiejętności łączenia różnych kontekstów, a także atrakcyjności stylistycznej i pragmatycznej samego wywodu
Publikacja pozwala lepiej zrozumieć nasze współczesne myślenie, tworząc pewien dystans tak potrzebny w ocenie obecnych czasów. Barwny, ale wyważony, dojrzały styl, unikanie w miarę możliwości trudnej językoznawczej terminologii z pewnością ułatwi odbiór tej pracy szerokiemu gronu czytelników.

Liczba stron: 200

Rok wydania: 2025

Format (wymiary): 14.5x20.5cm

ISBN: 9788380175785

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.