Opisowa metodologia badań psychologicznych -  - książka

Opisowa metodologia badań psychologicznych książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Zebrane w tym opracowaniu teksty traktujemy jako uzupełnienie obecnych na polskim rynku wydawniczym podręczników z zakresu metodologii badań psychologicznych. Nie stanowią one systematycznego wykładu, lecz pogłębione studia skoncentrowane na wybranych problemach związanych z genezą oraz zastosowaniem metodologii: w badaniach i psychologicznej praktyce. (...) Jesteśmy przekonani, że znajomość metodologii jest niezbędna wszędzie tam, gdzie zamierzamy naukę tworzyć, jak również tam, gdzie chcemy naukę zastosować i wykorzystać do rozwiązania praktycznych problemów, poprawienia jakości ludzkiego życia.”
Ze wstępu

Spis treści:
Ryszard Stachowski, Włodzisław Zeidler: Wstęp
Jurgen Rost: Analiza danych empirycznych – aktualne pytania i rozważania
Ryszard Stachowski: O niektórych problemach metodologicznych pomiaru w psychologii
Włodzisław Zeidler: Opisowa metodologia badań psychologicznych: główne problemy i antynomie
Jan Cieciuch: Przydatność falsyfikacjonizmu K. R. Poppera w badaniach psychologicznych
Włodzisław Zeidler: Najważniejsze spory o przedmiot i metodę
Waldemar Klinkosz: Metodologiczne problemy badania motywacji osiągnięć na różnych kierunkach studiów
Krzysztof Fronczyk: Sposób formułowania problemów w diagnozie indywidualnej oraz w badaniach naukowych – podobieństwa i różnice
Piotr Zieliński: Między wiedzą potoczną a wiedzą naukową – metodologiczne wyzwania w obrębie psychologii barw
Włodzisław Zeidler: Kierunki i dynamika przemian w zpisie i nauczaniu metodologii badań psychologicznych

Liczba stron: 274

Format (wymiary): 16.0x23.0cm

ISBN: 9788361086093

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.