Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Książka jest poświęcona ekonomicznej analizie innowacji medycznych. Autor stawia sobie za cel poznanie istoty innowacyjności w sektorze medycznym jako zjawiska gospodarczego. Dokonując oryginalnej egzegezy tego zjawiska, autor wskazuje na ograniczenia poznawcze klasycznej, w przeważającej mierze utylitarystycznej teorii ekonomicznej stosowanej zwyczajowo do opisu procesów innowacyjnych w sektorze medycznym. Jako alternatywę proponuje podejście w duchu Nowej Ekonomii Instytucjonalnej – wraz z jej właściwym instrumentarium – oraz elementy analizy pluridyscyplinarnej.
Jakie czynniki definiują proces innowacji? Czy możemy wyróżnić cechy innowacji i procesów jej tworzenia właściwe jedynie dla szeroko ujętej branży medycznej?
W książce czytelnik znajdzie przegląd „osobliwości” właściwych dla innowacji medycznych, wraz z ich pejzażem w ujęciu statystycznym. Przeglądowi temu towarzyszy model reprezentatywnej firmy sektora medycznego.
***
Książka w niezwykle przystępny sposób wyjaśnia meandry powstawania i dyfuzji innowacji medycznych zarówno na poziomie firm, jak i w strukturze gospodarczej. Jest to szczególnie cenna lektura dla praktyków i menedżerów sektora ochrony zdrowia, pozwalająca dogłębnie zrozumieć ekonomiczne uwarunkowania współczesnych procesów kreowania wartości klinicznej płynącej z innowacji medycznych.
Drago Vuina, Corporate Vice President & General Manager, Novo Nordisk Italy
***
Dr Waldemar Karpa – pracownik Katedry Ekonomii Akademii Leona Koźmińskiego. Absolwent studiów magisterskich, podyplomowych i doktoranckich Sorbony (Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne) oraz wykładowca paryskich uczelni (Université Paris-Est i ENSTA-ParisTech). Zainteresowania badawcze dra Karpy koncentrują się głównie na procesach innowacyjności w obszarze ochrony zdrowia oraz międzynarodowej analizie porównawczej systemów gospodarczych. Jest członkiem Association Française de Science Economique, Association for Public Economic Theory, aktywnym uczestnikiem wielu międzynarodowych i krajowych konferencji ekonomicznych. Prowadzi wykłady gościnne w renomowanych uczelniach oraz jest autorem licznych innowacji dydaktycznych.
Liczba stron: 184
Format (wymiary): 16.5x23.5cm
ISBN: 9788381750073
Wydanie: 1