Ostatni Lampart - David Gilmour - książka

Ostatni Lampart książka papierowa

David Gilmour

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W roku 1957 Giuseppe Tomasi – ostatni książę z sycylijskiej rodziny Lampedusa – zmarł jako człowiek zubożały i nieznany, pozostawiając po sobie manuskrypt książki, którą właśnie ukończył. W następnym roku książka ta – Lampart – została opublikowana we Włoszech i od tego czasu przetłumaczona na wiele języków i uznana za jedno z największych osiągnięć literatury XX wieku.
Przez ponad ćwierć wieku pisma samotnika Lampedusy pozostawały niedostępne dla publiczności, aż do czasu, kiedy David Gilmour zaprzyjaźnił się z adoptowanym synem Lampedusy. Z listów, pamiętników i notatników Gilmour przywrócił do życia niezwykłą postać tajemniczego geniusza i jego środowisko na Sycylii i w Europie. Ostatni Lampart to fascynujące rozmyślania na temat tego, jak rodzi się pisarz i arcydzieło.

„Doskonałe… Lampedusa znalazł biografa wartego Lamparta.” – Allan Massie, „Daily Telegraph”

„Triumf wspaniałego pisarstwa: eleganckie, błyskotliwe, zwięzłe – książka Gilmoura ma wszystkie cechy dobrej biografii.” – Ian Thompson, „Independent”

„Napisane stylowo i pieczołowicie przebadane… wszyscy wielbiciele prozy Lampedusy powinni najpierw przeczytać książkę Gilmoura, a potem wrócić do Lamparta.” – Cyril Ray, „Punch”

David Gilmour brytyjski dziennikarz i pisarz, autor kilkunastu książek na temat historii politycznej krajów Europy i Bliskiego Wschodu. Publikuje na łamach „London Review of books”, „Spektatora”, i „Times Literatury Suplement”. Członek Royal Society of Literature. Mieszka w Edynburgu.

Liczba stron: 276

Tłumacz: Wójcicka Anna

Format (wymiary): 13.5x20.5cm

ISBN: 9788360457696

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.