Piwo piotrkowskie od drugiej połowy XV do końca XVIII wieku / Beer brewed in Piotrków from the secon - Majewski Marcin Łukasz - książka

Piwo piotrkowskie od drugiej połowy XV do końca XVIII wieku / Beer brewed in Piotrków from the secon książka papierowa

Majewski Marcin Łukasz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

59,90 zł
od 30,00 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Marcin Ł. Majewski to wytrawny znawca tematyki piwowarskiej, a książkaPiwo piotrkowskie od drugiej połowy XV do końca XVIII wieku: piwowarstwo w średnim mieście Korony Polskiej. Studium przypadkujest zwieńczeniem jego wieloletnich badań nad piwowarstwem piotrkowskim. Omawiany w książce okres był najlepszym czasem w historii piwowarstwa europejskiego. Charakteryzował się dynamicznym wzrostem produkcji, zwiększoną konsumpcją oraz zróżnicowaniem gatunkowym produkowanego piwa. Zjawiska te nie ominęły również Rzeczypospolitej, która była w tym czasie ważnym miejscem na mapie piwnej Europy, słynącym z produkcji znakomitych piw pszenicznych. W wielu polskich miastach piwowarstwo stało się ważną gałęzią gospodarki. Piwa o uznanej renomie warzono nie tylko w dużych ośrodkach, ale również w małych i średnich miastach polskich. Jednym z nich był Piotrków – miejsce obrad sejmu i Trybunału Koronnego. Warzone w mieście piwo było rozpoznawalną marką eksportowaną do innych miast Korony oraz godną królewskiego stołu. Niniejsza książka, wykorzystując liczne źródła z epoki, omawia początki piotrkowskiego piwowarstwa, przypadający na drugą połowę XVI wieku „złoty wiek” w jego historii, kryzys w następnym stuleciu i względną stabilizację osiągniętą w XVIII wieku. Książka wydana w wersji polsko-angielskiej. Mecenasem wydania jest Browar Piotrków.

Liczba stron: 624

Format (wymiary): 20.5x29.0cm

ISBN: 9788377296783

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.