Polscy nobliści - Ulanowski Krzysztof - książka

Polscy nobliści książka papierowa

Ulanowski Krzysztof

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Większość Polaków zna takie nazwiska, jak Maria Skłodowska-Curie, Henryk Sienkiewicz, Władysław Reymont, Czesław Miłosz, Wisława Szymborska, Olga Tokarczuk, Lech Wałęsa. Z tej wielkiej siódemki jednak tylko Maria Skłodowska-Curie została wyróżniona Noblem za swoje badania z dziedziny nauk ścisłych. Pozostałych wyżej wymienionych Polaków uhonorowano za osiągnięcia literackie bądź też – jak w przypadku Lecha Wałęsy – za wspieranie pokojowej walki o wolność.
Czy to oznacza, że w Polsce nie rodzili się późniejsi wybitni fizycy, chemicy czy biochemicy? Ależ oczywiście, że tak! W rodzinach polsko-żydowskich, ale też i rdzennie polskich. Zanim wyemigrowali, mówili po polsku, nosili też polskie imiona i nazwiska. O wielu z nich większość z nas wie mało lub wręcz nic. O innych słyszeliśmy, ale kojarzymy ich z innymi krajami lub narodami. O nich także przeczytacie w niniejszej książce. (ze Wstępu)

Polscy nobliści to książka, która przybliża sylwetki polskich laureatów Nagrody Nobla, na jej kartach opisano osiągnięcia zarówno rdzennych Polaków, jak emigrantów, którzy pochodzili z Polski. Znajdziemy tutaj krótki biogram noblisty oraz najważniejsze informacje o jego osiągnięciach. Warto po nią sięgnąć i poznać niezwykłe historie życia tych ludzi, które często mogłyby być gotowym scenariuszem filmowym. Poza noblistami z wielkiej siódemki w tej publikacji przeczytasz też m.in. o: Albercie Michelsonie, Roaldzie Hoffmannie, Isaacu Singerze, Józefie Rotblacie czy Szimonie Peresie.

Liczba stron: 72

Format (wymiary): 20.6x27.0cm

ISBN: 9788366729735

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.