Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
262,50 zł
od 131,30 zł w Klubie Mola Książkowego
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Podręcznik „Prawo turystyki” prezentuje nowe spojrzenie na uregulowania prawne dotyczące turystyki. Autorzy – praktycy i badacze tej problematyki – podjęli próbę kompleksowego ukazania przepisów prawa regulujących specyficzne zjawisko społeczne i gospodarcze, jakim jest turystyka. Zagadnienia prawa turystyki zostały przedstawione jako element – w głównej mierze – prawa publicznego. Turystyka stała się w ostatnich latach przedmiotem zainteresowania państwa, a sytuację tę wzmogła dodatkowo pandemia COVID-19, podczas której władza publiczna musiała podjąć radykalne działania w obszarze usług turystycznych w Polsce, w szczególności ratujące przedsiębiorców funkcjonujących na tym rynku.
Podręcznik jest przeznaczony nie tylko dla studentów i nauczycieli akademickich, lecz także dla przedsiębiorców turystycznych i wszystkich zainteresowanych prawnymi aspektami turystyki. Książka zawiera opis i analizy prawne ostatnich wydarzeń mających znaczący wpływ na turystykę, wśród których są m.in. erupcja wulkanu Eyjafjallajökull, upadek jednego z największych biur podróży Thomas Cook czy pandemia koronawirusa, która stała się zasadniczą cezurą dla turystyki. Jest to pierwsze tego typu całościowe opracowanie na temat prawa turystyki ujętego w ramy prawa ustrojowego, materialnego i proceduralnego.
Autorzy liczą na to, że nowa koncepcja postrzegania turystyki w kontekście systemu prawa sprowokuje dyskusję i stanie się istotnym przyczynkiem do odbudowy tego sektora w nadchodzących latach. W epoce postpandemicznej zmieni się podejście do rynku usług turystycznych, a co za tym idzie – także do regulacji prawnych. W podręczniku specyfikę tego zagadnienia ujęto w sposób, który powinien być przystępny zarówno dla przedsiębiorców turystycznych, którzy pozostaną na rynku, jak i tych, którzy dopiero zdecydują się rozpocząć działalność w tej branży
Liczba stron: 336
Format (wymiary): 16.5x23.5cm
ISBN: 9788378047650