Proces zdrowienia chorych z afazją  poudarową - Seniów Joanna - książka

Proces zdrowienia chorych z afazją poudarową książka papierowa

Seniów Joanna

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka dotyczy jednego z bardziej dotkliwych dla chorego skutków udaru mózgu, czyli afazji. Około jedna trzecia pacjentów po udarze, zwykle lewopółkulowym, cierpi – przynajmniej okresowo – z powodu zaburzeń komunikacji werbalnej, wynikających z utraty podstawowych sprawności językowych (nazywania, rozumienia, powtarzania, pisania, czytania itd.). Niektórzy chorzy (szczególnie ci z afazją ruchową) mają też zaburzenia programowania i realizacji motorycznego aspektu czynności mówienia. Z afazją mogą współwystępować inne dysfunkcje dotyczące szeroko rozumianego zachowania, dodatkowo utrudniające funkcjonowanie chorego w codziennych sytuacjach życiowych i niekorzystnie wpływające na efektywność procesu zdrowienia i rehabilitacji. Te dysfunkcje mogą obejmować sferę poznawczą (uwagę, percepcję, pamięć, myślenie itd.), wykonawczą (napęd i motywację, kontrolę zachowania, samoświadomość itd.) oraz sferę emocji. W prezentowanej czytelnikom monografii autorka przedstawia przegląd współczesnej wiedzy na wyżej wymienione tematy kliniczne, omawiając je w kontekście zagadnień rehabilitacji neuropsychologicznej. Przegląd wieloaspektowego, poudarowego obrazu klinicznego chorych z afazją, uzupełniony jest badaniami własnymi autorki, dotyczącymi związku dwóch wybranych funkcji poznawczych (pamięci operacyjnej informacji niewerbalnej oraz rozumowania abstrakcyjnego) z dynamiką restytucji podstawowych czynności językowych, we wczesnym okresie rehabilitacji.

Liczba stron: 132

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788385705963

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.