Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem - Dittmann Paweł, Szabela-Pasierbińska Ewa, Dittmann Iwona, Szpulak Aleksandra - książka

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem książka papierowa

Dittmann Paweł, Szabela-Pasierbińska Ewa, Dittmann Iwona, Szpulak Aleksandra

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Prognozowanie – jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania – nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną.

Autorzy podręcznika omówili metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami.

Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:
– znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu prognostycznego,
– eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania,
– metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów,
– sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania,
– prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa.

Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA. Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Liczba stron: 352

Format (wymiary): 16.8x23.9

ISBN: 9788363391331

Wydanie: 2

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.