Przedawnienie karalności i przedawnienie wykonania kary w polskim prawie karnym - Marek Kulik - książka

Przedawnienie karalności i przedawnienie wykonania kary w polskim prawie karnym książka papierowa

Marek Kulik

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Przedmiotem niniejszej pracy jest przedawnienie karalności i przedawnienie wykonania kary w polskim prawie karnym. Praca składa się z 13 rozdziałów poświęconych takim zagadnieniom jak: rozwój przedawnienia karalności i przedawnienia wykonania kary w historii prawa karnego, problematyka uzasadnienia istnienia instytucji w prawie karnym, analiza charakteru prawnego przedawnienia, nowelizacja przepisów w zakresie przedawnienia, w szczególności przedawnienia karalności, charakter terminów przedawnienia i ich rozpiętość, a także sposób ich obliczania, ustalenie początku biegu terminu, wdłużenie terminów przedawnienia (w tym przerwy i spoczywania), przestępstwa, które są wyłączone spod działania przedawnienia, specyfika wykonania środków karnych, zabezpieczających i stosowanych wobec nieletnich, prawne skutki upływu terminu przedawnienia karalności i wykonania kar na gruncie prawa karnego materialnego i procesowego, przedawnienie w prawie wykroczeń i prawie karnym skarbowym, analiza statystyk w zakresie stosowania przepisów o przedawnieniu karalności przez sądy orzekające w pierwszej instancji w sprawach karnych w latach 2006–2010, przedstawieniu uregulowań w zakresie przedawnienia w prawie karnym wybranych państw europejskich.

Podstawowym celem pracy jest ocena charakteru przedawnienia w polskim prawie karnym i wykładnia odnośnych przepisów, a także ewentualne sformułowanie wniosków de lege ferenda.

Liczba stron: 758

Format (wymiary): 14.5x20.5cm

ISBN: 9788325555849

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.