Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Publikacja otrzymała nagrodę im. prof. dr hab. Stanisława Skrzywana przyznawaną przez Zarząd Główny oraz Radę Naukową Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
w konkursie na najlepsze prace z dziedziny rachunkowości.
Dr Maciej Frendzel – adiunkt w Katedrze Rachunkowości Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Autor i współautor wielu publikacji naukowych i profesjonalnych dotyczących wyceny w rachunkowości, przygotowania sprawozdania finansowego na podstawie ustawy o rachunkowości, zastosowania Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, ujęcia, prezentacji i wyceny instrumentów finansowych czy stosowania rachunkowości zabezpieczeń.
Wycena w rachunkowości w kontekście znaczących zmian w otoczeniu podmiotów gospodarczych stanowi istotne wyzwanie zarówno dla teoretyków, jak i praktyków rachunkowości. Wybór koncepcji wyceny dla potrzeb sprawozdawczości finansowej ogólnego przeznaczenia jest zagadnieniem wielowątkowym i uzależnionym od wielu czynników. Wzrastający w regulacjach rachunkowości stopień wykorzystania wartości godziwej przy wycenie zasobów i zobowiązań stawia pytania o zasadność jej stosowania jako parametru uzupełniającego koszt historyczny lub całkowicie go zastępującego. Nie bez znaczenia są tutaj głosy krytyków wiążące wykorzystanie wartości godziwej z kryzysem finansowym i zawirowaniami na rynkach finansowych.
Przyjęcie orientacji bilansowej oraz ukierunkowanie sprawozdawczości finansowej na pomiar zasobów reprezentujących przyszłe korzyści ekonomiczne podnosi problem wyboru koncepcji wyceny, która najwierniej odzwierciedli istotę ekonomiczną stanów i procesów zachodzących we współczesnym przedsiębiorstwie. Alternatywne rozwiązania mają lub mogą mieć znaczący wpływ na przedstawienie i w konsekwencji tego na ocenę sytuacji finansowo-majątkowej podmiotu oraz prezentowane przez niego wyniki, mogą służyć różnym celom i różnym użytkownikom, a także odgrywać różną rolę w gospodarce jako całości. Zagadnienia te podejmuje Autor w niniejszej publikacji.
Liczba stron: 232
Format (wymiary): 16.0x24.0cm
ISBN: 9788375256383