Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Antologia Rekonfiguracje modernizmu. Nowoczesność i kultura popularna stanowi propozycję spojrzenia na wielkomiejską kulturę popularną jako na wytwór zmieniającego się doświadczenia nowoczesności i formę jego aktywnego przepracowywania. Przykładów tej optyki dostarczają zamieszczone artykuły Anne Friedberg, Marshalla Bermana, Miriam Hansen, Bena Singera i Roberta Snydera. Autorzy ci kładą nacisk na instytucje domów towarowych, parków rozrywki, kin i teatrów wodewilowych wytwarzających „nowy rodzaj percepcji zmysłowej i nowe formy życia społecznego”. Proponują jednocześnie krytyczną analizę wczesno- i późnonowoczesnych porządków wizualnych, powiązaną z odczytaniem kulturowego znaczenia praktyk wczesnego kina, reklamy ulicznej oraz prasy ilustrowanej. Antologię dopełniają artykuły Siegfrieda Kracauera i Gilberta Seldesa z lat 20. minionego wieku – świadectwo intelektualnej ciekawości i sympatii dla „niskich” rozrywek – otwierające nowe tory dla współczesnej refleksji krytycznej. Uzupełnieniem tomu są także artykuły i komentarze najmłodszej generacji łódzkich socjologów i kulturoznawców, którzy podjęli próbę zastosowania tej perspektywy badawczej na rodzimym gruncie.dr Tomasz Majewski, Instytut Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych UŁ
Liczba stron: 460
Rok wydania: 2013
Format (wymiary): 14.2x20.4
ISBN: 9788360807842