Rynek obligacji skarbowych w strefie euro w okresie kryzysu - Stawasz-Grabowska Ewa, Grabowski Wojciech - książka

Rynek obligacji skarbowych w strefie euro w okresie kryzysu książka papierowa

Stawasz-Grabowska Ewa, Grabowski Wojciech

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

55,00 zł
od 27,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Na przełomie lat 2009/2010 doszło do wybuchu kryzysu zadłużeniowego w części gospodarek strefy euro. Objawił się on niestabilną sytuacją fiskalną w krajach zaliczanych do tzw. południa Unii Gospodarczej i Walutowej, tj. Grecji, Hiszpanii, Portugalii i Włoch. Obserwowano gwałtowne wzrosty rentowności obligacji skarbowych tych krajów.

Kluczowe okazały się wówczas następujące pytania. Dlaczego rentowności obligacji skarbowych peryferyjnych członków strefy euro osiągnęły poziomy odcinające de facto dostęp tych krajów do rynkowych źródeł finansowania? Czy istnieje dowód na występowanie efektu zarażania z Grecji do innych krajów? Dlaczego kryzys o takiej skali dotknął członków strefy euro, nie zaś inne wysoko rozwinięte gospodarki, w których również odnotowywano narastanie nierównowag makroekonomicznych? Kwestie te miały kluczowe znaczenie dla wdrażanych reform i działań antykryzysowych.

W książce prezentowane są wyniki trzech badań własnych poświęconych determinantom rentowności obligacji skarbowych Grecji, Hiszpanii, Portugalii i Włoch. Na ich podstawie Autorzy dokonują także oceny działań stabilizacyjnych podejmowanych zarówno przez te kraje, jak i wdrażanych na szczeblu strefy euro lub Unii Europejskiej.

Książka może stanowić ciekawą lekturę dla szerokiego grona osób zainteresowanych mechanizmami funkcjonowania strefy euro.

Liczba stron: 176

Format (wymiary): 16.5x23.5cm

ISBN: 9788381020008

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.