Rzeczpospolita niepodległa -  - książka

Rzeczpospolita niepodległa książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

69,00 zł
od 34,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Rok 2018 przyniósł ze sobą upamiętnienie stulecia odzyskania niepodległości przez Polskę. Tej rocznicy towarzyszyły rozmaite wydarzenia kulturalne mające charakter ogólnokrajowy, jak też znacznie liczniejsze przedsięwzięcia o wymiarze lokalnym. Do grona tych ostatnich należała Ogólnopolska Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Rzeczpospolita niepodległa – od idei do urzeczywistnienia”, której tytuł był zasługą Tomasza Katafiasza. Odbyła się ona 10 maja 2018 roku w Akademii Pomorskiej w Słupsku i stanowiła część IV Słupskiego Festiwalu Historycznego. Organizatorami przedsięwzięcia byli: Instytut Historii i Politologii AP, Koło Naukowe Historyków AP oraz Polskie Towarzystwo Historyczne oddział w Słupsku.
Przyjęto, że konferencja powinna mieć interdyscyplinarny charakter, gdyż w ten sposób można znakomicie poszerzyć percepcję wieloaspektowego wydarzenia, jakie stanowiło odzyskanie niepodległości Polski po 123 latach zaborów. Niewątpliwie bowiem procesy, które do niego doprowadziły, obecne były w sferze nie tylko historycznej, ale i literackiej, antropologicznej, socjologicznej, gospodarczej czy artystycznej.
Konferencja przyciągnęła 23 uczestników z wielu ośrodków naukowych. W swych badaniach poruszyli oni szerokie spektrum problematyczne mające odzwierciedlenie w niniejszej publikacji: od początków starań o odzyskanie niepodległości podejmowanych tuż po jej utracie pod koniec XVII wieku aż po konsekwencje doświadczenia niewoli po II wojnie światowej.

(Fragment Wstępu)

Liczba stron: 202

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788374673464

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.