Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Uwaga: zamówienia na książki papierowe będą realizowane od 2 stycznia 2025 r. Za utrudnienia przepraszamy.
64,00 zł
od 32,00 zł w Klubie Mola Książkowego
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Uwaga: zamówienia na książki papierowe będą realizowane od 2 stycznia 2025 r. Za utrudnienia przepraszamy.
Przedmiotem pracy jest wyjaśnienie różnic w wynikach osiąganych przez spółki notowane na warszawskim rynku kapitałowym przy pomocy zmiennych opisujących sieci korporacyjne. Tym samym monografia wpisuje się w wymagający nurt literatury światowej, który upatruje w sieciach społecznych łączących organy przedsiębiorstw istotnego uwarunkowania, pozytywnie wpływającego na osiągane wyniki finansowe oraz redukującego ryzyko. Warto podkreślić, że jest to pierwsze polskie badanie podejmujące ten problem, a przy tym zrealizowane na bardzo wysokim poziomie konceptu-alnym i teoretycznym, z wykorzystaniem zaawansowanych miar strukturalnej analizy sieci. Uzyskane wyniki są poznawczo interesujące i wnoszą znaczny wkład w rozwój nauk o zarządzaniu. Po pierwsze dlatego, że ustalono korzystny wpływ sieci korporacyjnych na poziom ryzyka strategicznego. Po drugie, ujawniono brak istotnie pozytywnego wpływu sieci na wyniki finansowe, co oznaczać może niski stopień wykorzystania zasobów relacyjnych. Po trzecie, wskazano na pozytywny wpływ reprezentacji instytucji finansowych w organach nadzorczych na wyniki finansowe uzyskiwane przez przedsiębiorstwa. Po czwarte, badanie jakościowe ujawniło pewną rezerwę w wykorzystywaniu, a nawet postrze-ganiu powiązań sieciowych w sieciach korporacyjnych.
Z recenzji prof. dra hab. Wojciecha Czakona
Liczba stron: 260
Format (wymiary): 16.5x23.5cm
ISBN: 9788301198787
Wydanie: 1