Ślady Szekspira -  - książka

Ślady Szekspira książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Tom, który oddajemy czytelnikom do rąk, w dużej mierze nie jest dziełem zawodowych szekspirologów, ale literaturoznawców, kulturoznawców, filozofów, którzy w swojej pracy badawczej natknęli się na „ślady” Barda ze Stratfordu i często pośrednio ulegli fascynacji jego twórczością. A śladów tych w kulturze światowej, w tym także polskiej, jest niezwykle dużo. […] W naszym tomie studiów widać to wyraźnie: odnajdujemy je w polskim romantyzmie, epoce Młodej Polski, we współczesnych sporach i rozterkach, wreszcie w polityce i politycznym dyskursie. Zwracamy uwagę na przestrzenie, w których warto poszukiwać Szekspirowskich inspiracji i takie, w których warto wykorzystywać jego dzieło.

Fragment Wstępu do książki

Szekspir jest na trwałe obecny w myśleniu polskich i zagranicznych naukowców; zmienne są jednak sposoby, punkty widzenia i mody, które pozwalają na świeże i ciekawe (o)sądy. Interdyscyplinarność, praktyczne wykorzystanie nowych teorii literaturoznawczych i kulturoznawczych, uwzględnienie najnowszych polskich i obcych publikacji naukowych o Szekspirze oraz autentyczna pasja badawcza to główne zalety niniejszej książki. Fenomen Szekspira definiować niełatwo, lecz warto przyjrzeć się sposobom, w jaki zainspirował i zafascynował polskich badaczy, których artykuły zebrano w pracy. Dowodzą one, że mimo upływu czasu warto uparcie szukać i przyglądać się „śladom Szekspira”, których przecież na literackiej ziemi niemało. Warto „myśleć Szekspirem” i myśleć o Szekspirze. Lektura tego tomu z pewnością w tym pomoże.

Dr hab. Aleksandra Budrewicz, prof. UP

Liczba stron: 330

Rok wydania: 2018

Format (wymiary): 15.0x21.0cm

ISBN: 9788376143507

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.