Socjoekonomika starzenia się współczesnych społeczeństw - Bogusława Urbaniak, Alina Gładzicka-Janowska, Joanna Żyra, Lidia Kaliszczak, Agnieszka Piekutowska, - książka

Socjoekonomika starzenia się współczesnych społeczeństw książka papierowa

Bogusława Urbaniak, Alina Gładzicka-Janowska, Joanna Żyra, Lidia Kaliszczak, Agnieszka Piekutowska,

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Uwaga: zamówienia na książki papierowe będą realizowane od 2 stycznia 2025 r. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Wiek XX oraz początek obecnego stulecia to okres bardzo istotnych zmian ludnościowych w Europie i na świecie, których dynamika i kierunek budzą wiele obaw. Nie jest więc zaskoczeniem zwiększone zainteresowanie polityków, decydentów oraz środowisk naukowych skalą przeobrażeń demograficznych oraz ich konsekwencjami. Niniejsza monografia jest wieloaspektową analizą zjawiska starzenia się społeczeństw, uwzględniającą szanse i bariery wynikające z jego rosnącej dynamiki, przeprowadzoną przez grono ekspertów reprezentujących różne dyscypliny naukowe.

Treści zawarte w przedłożonej pracy stanowią potwierdzenie tego, że należy spojrzeć na zachodzące zmiany demograficzne w kontekście ich bezpośrednich i pośrednich powiązań na linii społeczeństwo-gospodarka. W monografii omówiono w szczególności:
- rolę i znaczenie osób starszych w gospodarce i społeczeństwie oraz problem dyskryminacji ze względu na wiek,
- rolę czynnika ludzkiego jako strategicznej determinanty rozwoju ekonomicznego państw,
- problem przedsiębiorczości osób w dojrzałym wieku jako czynnika wzrostu konkurencyjności współczesnych gospodarek,
- możliwości rozwoju rynku dóbr i usług skierowanych na zaspokajanie potrzeb osób starszych,
- makroekonomiczne aspekty starzenia się,
- aktywność zawodową starszych wiekowo zasobów pracy,
- rolę organizacji publicznych i społecznych w warunkach starzenia się społeczeństw.

Publikacja łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, socjologiczną i marketingową z uwypukleniem gospodarczych dylematów związanych z procesem starzenia się populacji. Opracowanie kierowane jest do pracowników naukowych zajmujących się w swojej pracy naukowej problematyką starzenia się, ale także do studentów i doktorantów kierunków ekonomicznych i humanistycznych, polityków społecznych oraz pracowników administracji rządowej i samorządowej interesujących się omawianymi tu zagadnieniami.

Liczba stron: 172

Format (wymiary): 22.5x15.2

ISBN: 9788381021272

Wydanie: 2

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.