Sztuka polska wobec Holokaustu -  - książka

Sztuka polska wobec Holokaustu książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Ważną grupę prac eksponowanych w siedzibie ŻIH-u – stworzyli artyści, bezpośredni świadkowie wojny i Holokaustu, tacy jak Tadeusz Kantor, Andrzej Wróblewski, Alina Szapocznikow, Bronisław Linke, Marek Oberlaender, Władysław Strzemiński, Artur Nacht-Samborski, Józef Szajna, Izaak Celnikier czy Jonasz Stern. Część z nich temat wojennego koszmaru podjęła zaraz po 1945 roku, w twórczości innych powracał on po latach. Ich prace zestawione zostaną z artefaktami artystów młodszego pokolenia, podejmującego temat pamięci Zagłady w momencie, w którym umierają jego ostatni świadkowie. Wśród twórców znajdą się m.in. Józef Robakowski, Mirosław Bałka, Zbigniew Libera, Wilhelm Sasnal, Artur Żmijewski, Rafał Jakubowicz, Urszula Grabowska, Maciej Toporowicz i Krystyna Piotrowska. Zaprezentowane zostaną również projekty i fotogramy najlepszych realizacji architektonicznych i pomników upamiętniających Holokaust.

Istotną częścią projektu będzie ekspozycja „Archeologia. Sztuka polska wobec Holokaustu” organizowana we współpracy z Narodowym Centrum Kultury w Galerii Kordegarda, w ramach której zaprezentowane zostaną prace związane z przestrzenią miasta i obozu koncentracyjnego, rozumianą jako nośnik pamięci. Projekty Jarosława Kozakiewicza, Oskara Hansena, Jerzego Jarnuszkiewicza oraz Juliana Pałki zestawione zostaną z odnalezionym niedawno, odkopanym na terenie getta warszawskiego stolikiem wraz ze szczątkami odnalezionych obok przedmiotów.

Wystawie będzie towarzyszył katalog zawierający wybór poezji polskiej dotyczącej Zagłady.

Liczba stron: 232

Format (wymiary): 17.0x23.5cm

ISBN: 9788361850694

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.