U Boot Życie codzienne na niemieckim okręcie podwodnym w czasie II wojny światowej - Paterson Lawrence - książka

U Boot Życie codzienne na niemieckim okręcie podwodnym w czasie II wojny światowej książka papierowa

Paterson Lawrence

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

U-Boot - to album o fenomenie II wojny światowej, fascynującym kolejne pokolenia niemieckim statku podwodnym.

W okresie II wojny światowej hitlerowskie „szare wilki” – jak nazywano U-Booty – przemierzające morza i oceany świata w poszukiwaniu ofiar (alianckich statków i okrętów) stały się symbolem bezlitosnej zagłady. Wciąż pokutuje obraz ich załóg jako okrutnych morderców na usługach nazistowskiej machiny wojennej.
Czy jednak ten obraz jest prawdziwy?
Autorzy albumu zebrali ponad 60 relacji marynarzy tych statków. Członkowie załóg U-Bootów opowiadają o swoich przeżyciach, losach zwyczajnych ludzi uwikłanych w przerażającą wojnę. Dzięki tym wspomnieniom można poczuć ich strach przed śmiercią lub niewolą, prześledzić momenty tryumfów i klęsk, poznać zasady działania najsłynniejszego okrętu podwodnego „Kriegsmarine” oraz realia codziennego życia na pokładzie „żelaznej trumny”.
W albumie:
Wcześniej niepublikowane relacje marynarzy służących na U-Bootach w czasie II wojny światowej.
Opis poszczególnych przedziałów niemieckiego okrętu podwodnego: od dziobowego przedziału torpedowego do maszynowni elektrycznej – kompletny obraz warunków życia na U-Bootach.
Setki unikatowych memorabiliów, zdjęć archiwalnych oraz fotografii specjalnie wykonanych na potrzeby publikacji na pokładzie U 995, ostatniego zachowanego U-Boota typu VIIC/41.

Liczba stron: 152

Rok wydania: 2011

Tłumacz: Erenfeicht Leszek

Format (wymiary): 26.0x28.5cm

ISBN: 9788377051047

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.