Włocławek i okolice Pascal Lajt - Kluczwajd Katarzyna - książka

Włocławek i okolice Pascal Lajt książka papierowa

Katarzyna Kluczwajd

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

26,90 zł
od 13,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

• Gdzie kryją się kujawskie piramidy?
• Kto nosił pseudonim Baltazar z Kujaw?
• Co łączy Nawojkę i Polę Negri?
• Gdzie znajduje się włocławska Ameryka?
Włocławek, czyli nowe spojrzenie na miasto fajansowe i jego najbliższą okolicę.
Podczas podróży z Pascalem zobaczysz, czym jest historia ze szkliwem dzisiejszości.
Włocławek w ciągu wieków zmienił charakter, z miasta biskupiego na robotnicze, jest jednak w jego obliczu element stały – Wisła i wszystko, co z nią związane. Te konotacje płynące z czasem i nurtem zamknąć można w fajansowej filiżance – kulturowym symbolu miasta. I dosmakować pomidorowym koncentratem.
To miasto dla osób, które potrafią dostrzec genius loci i odkrywać piękno także w tym, co pokornie zwyczajne, smakować esencję zawartą w kontrastach oraz w nowym duchu starych miejsc, jak we Wzorcowni. Nazwa ta jest wieloznaczna jak Włocławek – nawiązuje do przeszłości, ale oznacza też wyznaczanie trendów: historia ze szkliwem dzisiejszości.
Katarzyna Kluczwajd – historyczka sztuki, muzealniczka, regionalistka, związana z WBP Książnicą Kopernikańską w Toruniu. Badaczka dawnej kultury i sztuki Torunia i regionu, animatorka życia naukowego i popularyzatorka wiedzy, entuzjastka uwrażliwiania na wartości dziedzictwa (także w wymiarze społecznym, członkini Toruńskiego Oddziału Stowarzyszenia Historyków Sztuki). Autorka licznych publikacji, bloga Toruniarnia, redaktorka naukowa tomów posesyjnych.

Liczba stron: 104

Format (wymiary): 11.5x19.0cm

ISBN: 9788381037747

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.