Wybrane zjawiska i procesy wpływające na rozwój polskiej gospodarki w pierwszej połowie XXI wieku - Florczak Waldemar, Przybyliński Michał, Świeczewska Iwona, Tomaszewicz Łucja, Trębska Joanna - książka

Wybrane zjawiska i procesy wpływające na rozwój polskiej gospodarki w pierwszej połowie XXI wieku książka papierowa

Florczak Waldemar, Przybyliński Michał, Świeczewska Iwona, Tomaszewicz Łucja, Trębska Joanna

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W publikacji zaprezentowano wyniki badań podjętych w ramach projektu Narodowego Centrum Nauki pt. „Determinanty rozwoju polskiej gospodarki w XXI wieku. Analiza empiryczna i projekcje na podstawie systemu modeli makroekonomicznych”. Omówiono podstawowe zjawiska i procesy, które ujawniły się w polskiej gospodarce w XXI wieku oraz uzupełniono je projekcjami pokazującymi ich możliwy wpływ na przyszły rozwój gospodarczy Polski. W szczególności zostały przybliżone skutki prognozowanych zmian struktury demograficznej, postępu technologicznego i wzrostu kapitału wiedzy w gospodarce, pogłębiania procesu globalizacji przejawiającego się w zmianach intensywności i struktury polskiego handlu zagranicznego, a także zmian struktur powiązań międzysektorowych na rynkach finansowych.
W poszczególnych wariantach symulacyjnych przedstawiono potencjalne zmiany na rynku pracy, zmiany dotyczące struktury i poziomu popytu finalnego, zmiany w procesie produkcji i cyrkulacji dochodów w gospodarce oraz zmiany popytu na instrumenty finansowe i ich podaży na rynkach finansowych.
Polska gospodarka wykazuje cechy typowe dla rozwiniętych gospodarek europejskich, dlatego przeprowadzona analiza zjawisk i procesów w niej zachodzących ma charakter uniwersalny.

Liczba stron: 244

ISBN: 9788380888753

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.