Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne. Terapia ekspozycji i powstrzymywania reakcji. Podręcznik terapeuty - Foa Edna B., Yadin Elna, Lichner Tracey K. - książka

Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne. Terapia ekspozycji i powstrzymywania reakcji. Podręcznik terapeuty książka papierowa

Foa Edna B., Yadin Elna, Lichner Tracey K.

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego.

Doskonały przewodnik dla klinicystów pracujących z osobami cierpiącymi na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, prezentujący program terapii ekspozycji i powstrzymania reakcji oparty na teoretycznych i praktycznych zasadach terapii poznawczo-behawioralnej. Autorki, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu tła historycznego i wyników przeprowadzonych badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z pięciu głównych komponentów: ekspozycji in vivo, ekspozycji wyobrażeniowych, technik powstrzymania reakcji, przetwarzania i wizyt domowych, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Podczas sesji pacjent poddawany jest działaniu bodźców (realnych lub wyobrażonych), które wywołują u niego natrętne myśli i kompulsje. Ekspozycje są stopniowane w taki sposób, aby z czasem uświadomił sobie, że to, czego się obawia, wcale nie musi się wydarzyć, jeśli nie ucieknie się do podejmowanych dotąd rytuałów. Terapia obejmuje techniki ekspozycji i powstrzymania reakcji stosowane zarówno pod nadzorem terapeuty, jak i samodzielnie przez pacjenta w domu.

Liczba stron: 208

Format (wymiary): 16.5x23.5cm

ISBN: 9788374899161

Wydanie: 2

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.