Atlas hub i innych grzybów nadrzewnych - Łakomy Piotr, Kwaśna Hanna, Piętka Jacek, Kowalski Tadeusz - książka

Atlas hub i innych grzybów nadrzewnych książka papierowa

Kowalski Tadeusz, Kwaśna Hanna, Łakomy Piotr, Piętka Jacek

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

125,00 zł
od 62,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: Multico
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2024
Opis

Książka zawiera opisy 200 gatunków grzybów nadrzewnych powodujących rozkład drewna.

Opisy przedstawiono w kolejności alfabetycznej polskich nazw grzybów z podziałem na dwie grupy. W pierwszej części zaprezentowano gatunki wytwarzające mniej lub bardziej trwałe owocniki w postaci tzw. hub, należące do gromady podstawczaków. W drugiej przedstawiono inne grzyby nadrzewne wytwarzające owocniki widoczne gołym okiem, czasem niewielkie i zwykle nietrwałe, systematycznie należące zarówno do podstawczaków, jak i workowców.

W charakterystyce gatunków uwzględniono wygląd owocników, jak również rodzaj zarodnikowania, wiadomości dotyczące występowania i znaczenia danego gatunku, ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju zgnilizny, jaki powodują. Zawarto także informacje o ochronie gatunkowej grzybów i ich statusie, kategorii zagrożenia według Czerwonej listy roślin i grzybów Polski. Zwrócono również uwagę na gatunki trujące. Przy opisach prezentowane są zdjęcia najczęściej występujących form owocników poszczególnych gatunków w różnych fazach rozwojowych, z uwzględnieniem ich zmienności wewnątrzgatunkowej. Ogółem w książce zamieszczono ponad 900 fotografii. Atlas ten przeznaczony jest dla osób zainteresowanych przyrodą, a zwłaszcza wszelkimi aspektami dotyczącymi grzybów.

Liczba stron: 436

Format (wymiary): 16.0x21.0cm

ISBN: 9788377635926

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.