Gemma Gemmarum Tom 1 i 2 -  - książka

Gemma Gemmarum Tom 1 i 2 książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Gemma Gemmarum, to zbiór prac dedykowany Pani Profesor. dr hab. Hannie Kóčce-Krenz z okazji Jubileuszu urodzin i półwiecza procy naukowej, pod redakcją Artura Różańskiego. Praca składa się z dwóch tomów, które podzielone zostały na cztery tematyczne rozdziały. Pierwszy z nich o charakterze laudacyjnym zawiera listy znanych osobistości z wielkopolskiego świata nauki i polityki. Kolejne to już części typowo naukowe. Pierwsza za nich licząca 20 artykułów, pod tytułem Circum clio, dotyczy zagadnień o szeroko pojętej tematyce historycznej, historiograficznej ale też źródeł archeologicznych. Znalazły tu miejsce również prace teoretyczne i metodologiczne. Druga część, zatytułowana De architektura, zawierająca 22 artykuły, dotyka przede wszystkim zagadnień związanych z budownictwem i architekturą, także w witruwiańskim rozbudowanym pojęciu. Autorzy zajęli się tutaj obiektami rezydencjonalno-obronnymi, sakralnymi ale także nieco skromniejszymi obiektami wzniesionymi przy użyciu drewna i ziemi. Podobnie jak w poprzednim rozdziale miejsce znalazły także rozważania teoretyczne dotyczące twórców i fundatorów wybitnych dzieł architektury. Ostatnia z części – Silva rerum – obejmuje 21 prac dotyczących w przeważającej części pojedynczych znalezisk, z których dominują znaleziska biżuterii i ozdób – zgodnie z zainteresowaniami naukowymi Jubilatki. Całość została spięta, okładką na której przedstawiona została wizja grodu poznańskiego w X/XI w., w doskonałej ilustracji Adama Drogomireckiego. Praca zawiera 66 artykułów naukowych, jest bogato ilustrowana.

Liczba stron: 1455

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788376543192

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.