Jak napisać i sprzedać swojego pierwszego e-booka. Kompletny poradnik od A do Z - Łukasz Podlejski - ebook

Jak napisać i sprzedać swojego pierwszego e-booka. Kompletny poradnik od A do Z ebook

Łukasz Podlejski

1,0

Opis

Witaj. E-book ten jest poradnikiem, dzięki któremu poznasz dokładnie cały proces od znalezienia pomysłu, przez napisanie, aż po skuteczną sprzedaż swojego e-booka. Nie potrzebujesz nic więcej aby nauczyć się tworzyć i sprzedawać produkty cyfrowe, które są bardzo wygodnym modelem biznesowym. Wszystko co potrzebne do tego celu znajdziesz w jego treści. 

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 86

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
1,0 (1 ocena)
0
0
0
0
1
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.
Sortuj według:
agak71

Nie polecam

źle przygotowany plik, nie można przeczytać!
00
madzia-lu

Nie polecam

Tekst rozjechany, nie da sie czytać
00

Popularność




Łukasz Podlejski  
Akademia Wiedzy  
JAK NAPISAĆ I  
SPRZEDAĆ SWOJEGO  
PIERWSZEGO E-BOOKA  
Kompletny poradnik  
od A do Z  
Akademia Wiedzy Łukasz Podlejski  
Jak napisać i sprzedać  
swojego pierwszego e-booka  
Kompletny poradnik od A do Z  
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości  
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.  
Wszelkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi  
bądź towarowymi ich właścicieli  
1
Spis treści  
Wstęp................................................................................................. 4  
Rozdział I. Planowanie strategii przygotowania Twojego  
pierwszego e-booka.......................................................................... 5  
Własny e-book. Czy warto? Jaki cel takiego produktu?.............. 6  
E-book w wersji płatnej i bezpłatnej......................................... 10  
Ustal formę zwracania się do czytelników................................ 12  
Big Idea – bardzo ważna kwestia............................................... 12  
Badanie rynku. O tym bezwzględnie powinieneś pamiętać...... 14  
Najlepsze kategorie do napisania e-booka................................ 16  
Rozdział II. Tworzenie Twojego pierwszego e-booka..................... 19  
Struktura e-booka..................................................................... 20  
Okładka..................................................................................... 20  
Karty tytułowe........................................................................... 26  
Spis treści.................................................................................. 29  
Wstęp e-booka.......................................................................... 30  
Tytuł e-booka............................................................................ 31  
Treść e-booka............................................................................ 33  
Zakończenie............................................................................... 40  
Bibliografia................................................................................ 40  
Alternatywne metody napisania e-booka................................. 41  
Rozdział III. Wydanie, dystrybucja oraz marketing Twojego  
pierwszego e-booka........................................................................ 43  
Edycja i korekta tekstu.............................................................. 44  
Skład e-booka............................................................................ 46  
Wydanie i dystrybucja e-booka................................................. 47  
Kanały sprzedaży e-booka......................................................... 49  
Wydanie e-booka, a kwestie prawne........................................ 52  
ISBN........................................................................................... 54  
Landing Page............................................................................. 56  
Oferta sprzedażowa. O czym należy pamiętać?........................ 57  
2
Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych........................... 59  
Możliwości współpracy............................................................. 61  
Dobór odpowiedniej ceny e-booka........................................... 62  
Zadbaj o zadowolenie pozakupowe klienta.............................. 63  
Zakończenie..................................................................................... 65  
3
Wstęp  
Witaj. Chciałbym Cię serdecznie powitać, a zarazem podziękować  
za zakup mojego e-booka, z którego treści już niebawem dowiesz się  
jak przygotować podobny tego typu produkt, a także jak go  
sprzedać, aby na nim zarobić.  
W
dzisiejszych czasach  
zdominowanych przez internet przygotowanie produktu cyfrowego i  
odpowiednie jego stargetowanie jest rzeczą relatywnie prostą,  
niemniej, aby zacząć to robić dobrze jest zaczerpnąć wiedzy od  
kogoś, kto osiągnął już na tym polu sukces.  
W treści tego e-booka znajdziesz szczegółową wiedzę, począwszy  
od znalezienia pomysłu na jego stworzenie, poprzez napisanie jego  
rozdziałów oraz skuteczną sprzedaż. Po gruntownym zapoznaniu się  
z zawartymi w nim informacjami nie będziesz miał problemu z  
przygotowaniem swojego pierwszego produktu cyfrowego, jakim  
jest e-book, a także jego sprzedażą.  
E-book, którego właśnie zakupiłeś, składa się z trzech rozdziałów.  
W pierwszym z nich omówiona została strategia przygotowania  
pierwszego produktu cyfrowego. W drugim rozdziale przedstawiony  
jest szczegółowy opis tworzenia e-booka od jego okładki, aż po  
zakończenie. Z kolei trzeci rozdział zawiera informacje dotyczące  
jego wydania oraz sprzedaży. Zapoznaj się proszę dokładnie z  
wszystkim informacjami zawartymi w tych trzech rozdziałach. Po ich  
przyswojeniu będziesz mógł już z powodzeniem przystąpić do  
tworzenia swojego pierwszego e-booka.  
Nie przedłużając więc dłużej, zapraszam Cię do rozpoczęcia nauki  
tworzenia i sprzedaży Twojego pierwszego e-booka.  
4
Rozdział I. Planowanie  
strategii przygotowania  
Twojego pierwszego e-booka  
5
Własny e-book. Czy warto? Jaki cel takiego  
produktu?  
Drogi czytelniku. Zanim rozpoczniesz zdobywanie wiedzy zawartej  
w tym e-booku, dzięki której będziesz mógł już samodzielnie  
stworzyć i sprzedać swój pierwszy produkt cyfrowy, powinieneś  
wiedzieć, jakie są główne zalety związane z takowym zajęciem oraz  
jaki ma być jego cel. Wiedz, że własny e-book napisany w sposób  
merytoryczny i rzeczowy, a także odpowiednio wypromowany może  
stanowić świetny sposób na rozpoczęcie przygody z biznesem  
online. Sprzyja temu rokrocznie wzrastająca ogólnoświatowa i  
ogólnopolska tendencja społeczna do zakupów tego rodzaju  
produktów cyfrowych.  
Momentem, który wywindował mocno w górę sprzedaż e-boo-  
ków na całym świecie, był oczywiście okres pandemii covid-19, który  
rozpoczął się wiosną 2020 roku. W czasie gdy na świecie zostały  
pozamykane tradycyjne sklepy, księgarnie itp. duża część  
społeczeństwa przeniosła się z robieniem zakupów do internetu i  
tam właśnie zaczęła pozyskiwać na masową skalę produkty cyfrowe.  
Liderem sprzedaży tego typu produktów na rynku światowym  
pozostają po dzień dzisiejszy Stany Zjednoczony, niemniej wiele  
wskazuje na to, że już za kilka lat mogą one zostać wyprzedzone  
przez bardzo dynamicznie rozwijający się rynek książek  
elektronicznych w Chinach. Na chwilę obecną rynek e-booków na  
całym świecie rozwija się w skali około niecałych 10% rocznie i nic  
nie wskazuje na to, aby proces ten w najbliższym czasie mógł zostać  
zatrzymany czy choćby spowolniony.  
Pandemia covid-19 miała również kolosalny wpływ na sprzedaż e-  
booków także w Polsce. Szacuje się, że w roku 2019, a więc jeszcze  
przed covidem, sprzedaż e-booków w naszym kraju stanowił jedynie  
10% całego rynku książek. Było to relatywnie niewiele. Jednak wraz z  
nastaniem pandemii rynek e-booków  
w
Polsce kilkukrotnie  
powiększył się. Na chwilę obecną jego tendencja cały czas jest wzro-  
6
stowa i nie ma jakichkolwiek podstaw, by sądzić, że w najbliższych  
latach może zostać ona zahamowana. E-booki to przyszłość książek i  
właśnie w tym kierunku zmierzają wszelkie ogólnoświatowe i  
ogólnopolskie trendy.  
Napisanie i sprzedaż własnego e-booka wiąże się z wieloma  
pozytywnymi aspektami. Poniżej znajdują się wyszczególnione tylko  
te najważniejsze:  
Możliwość pracy zdalnej – Twój pierwszy e-book to tak  
naprawdę szansa dla Ciebie na możliwość życia na własnych  
zasadach i pracy z dowolnego miejsca na ziemi. Jedyne czego  
potrzebujesz, aby zarabiać na swoim elektronicznym produkcie  
to dostęp do internetu i laptop, smartfon lub komputer. Kiedy  
sprzedajesz e-booki, nie jest wówczas istotne, gdzie mieszkasz.  
Czy jest to Polska, Stany Zjednoczone czy też Australia. Zajmując  
się sprzedażą tego typu produktów cyfrowych wszystkim  
zarządzasz z panelu swojego komputera i nic oprócz tego  
urządzenia, dostępu do internetu oraz nabytej wiedzy nie jest Ci  
potrzebne.  
Nieduże koszty związane z tworzeniem i sprzedażą – to kolejny  
bardzo istotny aspekt. Dzięki poradnikowi, którego właśnie  
czytasz, nabędziesz wiedzę, dzięki której swojego pierwszego e-  
booka napiszesz w darmowym edytorze tekstu. Przygotujesz go  
także w programie w pełni wolnym od jakichkolwiek opłat. W  
przypadku tego rodzaju produktu cyfrowego nie będziesz  
potrzebował także usługi drukowania i tym samym będziesz  
wolny od kosztów związanych z tym procesem. E-booka  
przygotujesz tylko raz  
w
odpowiednim formacie  
i
tak  
przygotowany produkt będziesz mógł udostępnić swoim  
klientom. Sprzedaż e-booków to biznes o bardzo niskim,  
niemalże zerowym progu kosztów.  
Skalowalność oraz zysk ze sprzedaży – jeżeli twój pierwszy e-  
book zostanie napisany w odpowiedni, merytoryczny sposób i  
jeśli treść w nim zawarta da jasne i klarowne odpowiedzi na  
poszukiwane przez ewentualnych kupujących pytania, to możesz  
7
być pewien, że przy odpowiednim marketingu bardzo szybko  
osiągnie on wysoką sprzedaż, którą w łatwy sposób będziesz  
mógł dalej skalować. W przypadku sprzedaży online tego typu  
produktów nie ma tak zwanego sufitu, nie ma fizycznych  
ograniczeń, jak również kosztów związanych z produkcją  
masową. Zysk z tak skalowanego biznesu z pewnością także  
będzie dla Ciebie wielce zadowalający.  
Kolejnym zasadniczym pytaniem, jakie powinieneś sobie zadać,  
zanim rozpoczniesz tworzenie e-booka, jest określenie celu jego  
powstania. Cele stworzenia takiego produktu mogą być różne. Na  
rynku istnieje wiele rodzajów e-booków adresowanych do różnych  
grup ludzi i o różnym przeznaczeniu. Wyróżnić można tu np.:  
E-book jako Twój główny produkt sprzedażowy  
przygotowanie takiego produktu cyfrowego powinno się wiązać  
z dużą wiedzą ekspercką, jaką porusza treść danego e-booka.  
Zawarta w nim treść musi zawierać wysoką jakość merytoryczną  
i całościowo wyczerpywać zagadnienia, które porusza dany e-  
book. Powinieneś być ekspertem w danej dziedzinie, w której  
piszesz e-booka. Unikaj tworzenia tego typu produktów nie  
znając się na danym temacie, lub znając się tylko w sposób  
dostateczny, gdyż jest to działanie niemoralne. W przypadku  
takiego postępowania z czasem Twoi klienci wyczują, że nie  
jesteś ekspertem w dziedzinie, w której piszesz e-booka.  
E-book jako skuteczne narzędzie do zdobywania nowych  
adresów e-mail – taki produkt cyfrowy to świetny sposób na  
zwiększenie swojej bazy mailingowej. W zamian za zapisanie się  
na Twój newsletter klienci otrzymają tworzoną przez Ciebie  
wiedzę w formie e-booka. Taki e-book nie musi być bardzo długi  
i obszernie wyczerpujący zagadnienie, które porusza. Niemniej  
powinien on  
w
sposób prosty  
i
czytelny przekazać  
potencjalnemu klientowi wystarczającą i zadowalającą wartość,  
aby on zechciał zapisać się do Twojego newslettera, a tym  
samym zwiększyć Twoją bazę mailingową.  
8
E-book jako dowód społeczny Twojej eksperckiej pozycji –  
każdy, kto interesuje się biznesem, wie, że ugruntowanie swojej  
pozycji na rynku jako eksperta w danej dziedzinie to tak  
naprawdę jeden z podstawowych kluczy do odniesienia sukcesu.  
Jeżeli nawet teraz nie czujesz się ekspertem w danej dziedzinie,  
to jeżeli Twój pierwszy e-book zostanie przygotowany przez  
Ciebie w sposób ekspercki, rzetelny i dobrze udokumentowany,  
a jego treści będą aktualne i wiarygodne, to Twoja ekspercka  
pozycja na rynku wywinduje do góry. Zostaniesz postrzegany  
jako ekspert w danej dziedzinie. Jeden dobrze napisany i  
sprzedany z sukcesem e-book sprawi, że w oczach wielu staniesz  
się ekspertem.  
• E-book jako forma zachęcająca potencjalnego klienta do  
potencjalnych zakupów – Twój pierwszy e-book może też być  
świetnym produktem marketingowym służącym do promocji  
Twoich innych produktów. Budowa zaufania i zainteresowania  
czytelników takim e-bookiem może skłonić część z nich do  
skorzystania z innych płatnych oferowanych przez Ciebie  
produktów takich jak np. internetowe kursy, szkolenia itp. Taki  
e-book stanowiący formę zachęcenia do skorzystania  
z
wymienionych usług może być jak najbardziej darmowy. Nie  
musi być bardzo rozbudowany i powinien w swej treści  
przekazywać informacje jednoznacznie kojarzone z dziedziną  
związaną z kursem bądź szkoleniem, do którego ma on  
prowadzić. Może to być np. jeden z rozdziałów danego kursu.  
Czy wiesz, co jest najważniejszą motywacją do tego, że ludzie  
kupują e-booki? Chcą oni dzięki wiedzy w nich zawartej szybko  
rozwiązać swój problem. Wielu ludzi zastanawiając się nad  
pomysłem stworzenia swojego pierwszego e-booka często stara się  
odnaleźć jakąś mało popularną niszę, na której zakładają, że zdołają  
dobrze zarobić. Niestety jest to raczej błędne rozumowanie. Kiedy  
zastanawiasz się nad pomysłem stworzenia swojego pierwszego e-  
booka, skup się na tym, aby jego treść, jego główny temat  
skierowany był do jak najszerszej grupy docelowej.  
9
E-book w wersji płatnej i bezpłatnej  
Każdy z nas chce zarabiać pieniądze, by godnie żyć. Jest to rzecz  
oczywista i naturalną koleją rzeczy wydaje się, że bardzo dobrym  
rozwiązaniem jest płatny e-book. Jednak musisz wiedzieć, że  
stworzenie darmowego e-booka w gruncie rzeczy także może  
przynieść Ci spore korzyści. Poniżej przedstawione są dwa warianty  
tworzenia e-booków w formie płatnej oraz bezpłatnej. Warto, abyś  
zapoznał się z nimi i wiedział, czym się one charakteryzują i jakie  
korzyści niesie za sobą udostępnianie e-booków  
prezentowanych poniżej formach.  
w
obu  
E-book udostępniany w formie darmowej – stosowanie tej