Książka-gra: sterowanie grupą robotów-łazików. Numer specjalny s0/2024 Czasopisma MATINF. - Redakcja Czasopisma MATINF - ebook

Książka-gra: sterowanie grupą robotów-łazików. Numer specjalny s0/2024 Czasopisma MATINF. ebook

Redakcja Czasopisma MATINF

0,0

Opis

W numerze specjalnym s0/2024 Czasopisma MATINF Redakcja Czasopisma MATINF prezentuje przemyślenia z procesu przygotowywania prostego studenckiego projektu zaliczeniowego - współbieżnej gry turowej w sterowanie grupą robotów-łazików mających do wykonania przydzielone wspólne zadanie zebrania próbek skał i powrotu na Ziemię.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 63

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



KSIĄŻKA-GRA: STEROWANIE GRUPĄ ROBOTÓW-ŁAZIKÓW

O tym, jak stado robotów zgubiło się na obcej planecie, czyli jak pisać studenckie tekstowe projekty zaliczeniowe.

Czasopismo MATINF

numer specjalny s0/2024

Wydawca:

Czasopismo MATINF

Stron:

39

Numer:

MATINF s0/2024

Data wydania:

27 maja 2024

Druk:

bez drukowanych egzemplarzy

Adresy Redakcji:

[email protected]

Witryny informacyjne, regulaminy:

https://github.com/czasopismo-MATINF/Czasopismo-MATINF

Przypisane repozytorium:

https://github.com/czasopismo-MATINF/Book-game-control-of-robot-rovers

Czytelnik:

osoba samodzielnie programująca, ucząca się, student

Książka ta jest opisem tworzenia gry programistycznej, w której zadaniem Graczajest napisanie uniwersalnego algorytmu sterowania grupą robotów-łazików, by wykonywały przydzielone zadanie: zebrania próbek skał, odnalezienia statku-matki i powrotu na Ziemię.

Repozytorium tej książki zawiera możliwy do wykorzystania podczas korepetycji projekt o prostym interfejsie tekstowo-graficznym z wykorzystaniem IDE Eclipse i Processinga.

Książka ta jest przyjrzeniem się procesom: opracowywania pomysłu, programowania, kodowania.

Książka ta jest przykładem dokumentowania tych procesów.

W trakcie czytania tej książki-sprawozdania Czytelnik-Programista powinien przeglądać przypisane repozytorium na Githubie:

https://github.com/czasopismo-MATINF/Book-game-control-of-robot-rovers

checkoutować poporzednie wersje

narzekać na umieszczony tam kod, który nie jest czysty (clean code)

programować własny projekt być może również gry tekstowej - n.p. zlecony na studiach

stwierdzić, że na pewno umie taką grę napisać lepiej i ta książka jest właściwie niepotrzebna z wyjątkiem bycia proponowanym przykładem tworzenia opisowej dokumentacji tworzenia projektu a i tu jej właściwie brakuje

obserwować i notować spostrzeżenia o swoim trybie pracy, długości sesji, ilości i tego, co robi w przerwach, oceniać kiedy idzie mu najlepiej, dochodzić do spostrzeżeń i wniosków

dowiadywać się nowych rzeczy z każdym kolejnym etapem własnego projektu

Książka ta nie jest:

podręcznikiem ani analizy, ani projektowania, ani programowania, ani testowania

systematycznym wyjaśnianiem kodu przypisanego repozytorium

pełnym przykładem dokumentacji projektowej

opowieścią z tworzenia gry komputerowej

----------------------------------------------------------------------------------------------------