Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
W numerze specjalnym s0/2024 Czasopisma MATINF Redakcja Czasopisma MATINF prezentuje przemyślenia z procesu przygotowywania prostego studenckiego projektu zaliczeniowego - współbieżnej gry turowej w sterowanie grupą robotów-łazików mających do wykonania przydzielone wspólne zadanie zebrania próbek skał i powrotu na Ziemię.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 63
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
KSIĄŻKA-GRA: STEROWANIE GRUPĄ ROBOTÓW-ŁAZIKÓW
O tym, jak stado robotów zgubiło się na obcej planecie, czyli jak pisać studenckie tekstowe projekty zaliczeniowe.
Czasopismo MATINF
numer specjalny s0/2024
Wydawca:
Czasopismo MATINF
Stron:
39
Numer:
MATINF s0/2024
Data wydania:
27 maja 2024
Druk:
bez drukowanych egzemplarzy
Adresy Redakcji:
Witryny informacyjne, regulaminy:
https://github.com/czasopismo-MATINF/Czasopismo-MATINF
Przypisane repozytorium:
https://github.com/czasopismo-MATINF/Book-game-control-of-robot-rovers
Czytelnik:
osoba samodzielnie programująca, ucząca się, student
Książka ta jest opisem tworzenia gry programistycznej, w której zadaniem Graczajest napisanie uniwersalnego algorytmu sterowania grupą robotów-łazików, by wykonywały przydzielone zadanie: zebrania próbek skał, odnalezienia statku-matki i powrotu na Ziemię.
Repozytorium tej książki zawiera możliwy do wykorzystania podczas korepetycji projekt o prostym interfejsie tekstowo-graficznym z wykorzystaniem IDE Eclipse i Processinga.
Książka ta jest przyjrzeniem się procesom: opracowywania pomysłu, programowania, kodowania.
Książka ta jest przykładem dokumentowania tych procesów.
W trakcie czytania tej książki-sprawozdania Czytelnik-Programista powinien przeglądać przypisane repozytorium na Githubie:
https://github.com/czasopismo-MATINF/Book-game-control-of-robot-rovers
checkoutować poporzednie wersje
narzekać na umieszczony tam kod, który nie jest czysty (clean code)
programować własny projekt być może również gry tekstowej - n.p. zlecony na studiach
stwierdzić, że na pewno umie taką grę napisać lepiej i ta książka jest właściwie niepotrzebna z wyjątkiem bycia proponowanym przykładem tworzenia opisowej dokumentacji tworzenia projektu a i tu jej właściwie brakuje
obserwować i notować spostrzeżenia o swoim trybie pracy, długości sesji, ilości i tego, co robi w przerwach, oceniać kiedy idzie mu najlepiej, dochodzić do spostrzeżeń i wniosków
dowiadywać się nowych rzeczy z każdym kolejnym etapem własnego projektu
Książka ta nie jest:
podręcznikiem ani analizy, ani projektowania, ani programowania, ani testowania
systematycznym wyjaśnianiem kodu przypisanego repozytorium
pełnym przykładem dokumentacji projektowej
opowieścią z tworzenia gry komputerowej
----------------------------------------------------------------------------------------------------