Kultura w świecie luster -  - książka

Kultura w świecie luster książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Tom Kultura w świecie luster. Niepowtarzalność i multiplikacje w literaturze XX i XXI wieku jest próbą przyjrzenia się kategorii oryginalności, ale i przeciwnie: odbicia, multiplikacji w wielu różnych znaczeniach, na odmiennych płaszczyznach. Zbiór składa się z dwóch części: pierwszej, poświęconej poezji, drugiej – znacznie obszerniejszej – prozie. Teksty reprezentują bardzo różnorodną tematykę, zarówno w obrębie bloku poświęconego liryce (od artykułów o poetach klasycyzujących, jak Adam Zagajewski, po cyberpoezję Brombosza), jak i epice (od analiz wysokiej prozy Hanny Malewskiej, poprzez współczesne kryminały, po interpretacje budzących kontrowersje powieści Michała Witkowskiego, określanego jako enfant terrible współczesnej prozy). Artykuły pisane są z bardzo różnych metodologicznie perspektyw badawczych (znajdziemy tu tradycyjne analizy i interpretacje liryki, lekturę poezji jako „dzieła otwartego” w ujęciu Eco, w wielu pracach ważnym narzędziem interpretacyjnym okazał się klucz intertekstualny czy (auto)intertekstualny, nie brakło również przywołań klasycznej poetyki Arystotelesa i rozważań w duchu psychoanalizy Lacanowskiej). Niektóre teksty więcej miejsca poświęcają kwestiom teoretycznym, inne skupiają się na eksplikacji znaczeń. Całość stanowi punkt wyjścia do inspirującej dyskusji o korzyściach i zagrożeniach, wynikających z Bloomowskiego „lęku przed wpływem”. [z recenzji dr hab. Marzeny Woźniak-Łabieniec profesor nadzwyczajnej Uniwersytetu Łódzkiego]

Liczba stron: 292

Format (wymiary): 16.9x23.9

ISBN: 9788377849941

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.