Miniatury matematyczne 81 - Bobiński Zbigniew, Nodzyński Piotr, Uscki Mirosław - książka

Miniatury matematyczne 81 książka papierowa

Bobiński Zbigniew, Nodzyński Piotr, Uscki Mirosław

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Uwaga: zamówienia na książki papierowe będą realizowane od 2 stycznia 2025 r. Za utrudnienia przepraszamy.

23,50 zł
od 11,80 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W tej miniaturce, związanej z konkursem Kangur Matematyczny, zawarte są różnorodne zadania, nawiązujące swoją tematyką do kompetencji posiadanych przez uczniów starszych klas szkoły podstawowej. Głównym jej celem jest przybliżenie pojęcia kodowania i szyfrowania. W tym celu staramy się przypomnieć szkolne i konkursowe zadania kojarzące się z kodowaniem i szyfrowaniem. W zasadzie prawie wszystkie zadania dotyczą liczb naturalnych. Treści tych zadań i ich sformułowania odbiegają jednak od szkolnych stereotypów. Umiejętności zdobyte przez ucznia przy rozwiązywaniu tych zadań doskonalą i utrwalają wiedzę zdobytą w tradycyjny sposób. Rozdziały I, II i V są wypełnione atrakcyjnymi zadaniami wprowadzającymi do świata kryptarytmów i algebrafów. Tematyka ta pojawia się w różnego rodzaju czasopismach. Obecnie w Polsce najpopularniejszym pismem poświęconym tej problematyce jest „Sudoku”. Rozdział III wprowadza ucznia w nową problematykę – system dwójkowy. W rozdziale IV omawiamy znane najprostsze typy szyfrowania. Omówione będą przykłady szyfrowania tekstów, a także najprostsze przykłady szyfrowania tekstów. Ostatni V rozdział zawiera szereg zadań kojarzących się z kodowaniem lub szyfrowaniem, z którymi wielu uczniów spotkało się w konkursie Kangur Matematyczny.

Liczba stron: 64

Format (wymiary): 16.3x24.0cm

ISBN: 9788366838291

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.