Prognozowanie importu i eksportu węgla kamiennego w Polsce w aspekcie krajowych i międzynarodowych uwarunkowań - Izabela Jonek-Kowalska (red.) - ebook

Prognozowanie importu i eksportu węgla kamiennego w Polsce w aspekcie krajowych i międzynarodowych uwarunkowań ebook

Izabela Jonek-Kowalska

0,0
65,00 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Głównym celem prowadzonych w monografii rozważań i badań jest określenie prognozy importu i eksportu węgla kamiennego w perspektywie do 2030 roku wraz ze wskazaniem czynników, które determinują w Polsce import i eksport węgla kamiennego. Realizacja tak sformułowanego celu głównego odbywa się w kontekście krajowych i międzynarodowych uwarunkowań energetycznych, bez których pełna i wieloaspektowa analiza funkcjonowania polskiego górnictwa węgla kamiennego nie byłaby możliwa. Dodatkowo w ramach głównego nurtu badawczego autorzy realizują następujące cele cząstkowe:

- prezentacja statystycznych, ekonometrycznych i heurystycznych metod prognozowania zjawisk gospodarczych,
- ocena przydatności zaprezentowanych metod w prognozowaniu eksportu i importu węgla kamiennego w Polsce,
- określenie wielkości produkcji węgla kamiennego w Polsce w perspektywie do 2030 roku,
- określenie przewidywanej struktury pokrycia zapotrzebowania na energię elektryczną w Polsce z uwzględnieniem źródeł odnawialnych i nieodnawialnych,
- identyfikacja głównych kierunków eksportu i importu węgla kamiennego w Polsce,
- wskazanie determinant importu i eksportu węgla kamiennego w Polsce wraz z określeniem siły ich oddziaływania na import i eksport.

Podjęte w publikacji rozważania i badania mogą być wykorzystane przez studentów oraz praktyków i teoretyków zajmujących się prognozowaniem zjawisk gospodarczych oraz zarządzaniem w sektorze górnictwa węgla kamiennego oraz energetyki.

Ebooka przeczytasz w dowolnej aplikacji obsługującej format:

PDF
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.